Cikkek


Kedves Érdeklődők és Olvasók!

Érdekes lehet bepillantást nyerni egy budapesti reklámügynökség mindennapjaiba, vagy épp megismerni a magyar reklámügynökségek világát. Ha érdekli Önöket, hogyan fejlődtek ki a ma ismert reklámozási technikák, vagy maga a marketing szakma, akkor érdemes lehet rendszeresen ellátogatni reklám ügynökségünk honlapjára és elolvasni az éppen aktuális cikkeket. Ezen témák mellett a legfrissebb marketing hírekkel és éppen megrendezésre kerülő rendezvényekkel is foglalkozunk, valamint a legújabb marketinggel és reklámozással kapcsolatos kutatásokkal is.
Oldalunkon rengeteg érdekes cikket olvashatnak a reklámügynökség Budapest, az online marketing ügynökség, a digitális ügynökség, a reklámügynökségek Budapest, a reklámügynökségek, a reklám ügynökség, valamint a magyar reklámügynökségek témakörével kapcsolatban.
Ha a cikkek elolvasása után felmerülő kérdésük lenne, vagy bővebben érdekli Önöket bármelyik téma, akkor forduljanak bizalommal munkatársainkhoz akár online marketing ügynökség, digitális ügynökség szolgáltatásaival és feladatival, akár a budapesti reklámügynökségek világával kapcsolatban, és igyekszünk megválaszolni őket. Emellett bővebb tájékoztatást adunk a reklámügynökségeket érintő, más jellegű kérdésekkel kapcsolatban is.
Jó időtöltést kívánunk!


A régi Googleplex

Az eredeti Google székház 2004. nyarán épült meg Amphitheatre Parkway-ben, San Jose mellett, Kaliforniában. A hatalmas épületkomplexum 2.000.000 négyzetméteres terjedelmével a második legnagyobb Google épületnek számít, amit csak a New York-ban, 2010-ben megvásárolt 2.900.000 négyzetméteres irodaépület múl felül.
Bővebben

A Google érdekességei (1.rész)

A következőkben reméljük, számos érdekes ténnyel és információval tudunk szolgálni a Google kedvelői és rajongói számára. Ki mit tud a Google logójáról? Bár a vállalat vezetése egy nem igazán túlmisztifikált, hanem inkább egy egyszerű, letisztult logó mellett döntött, ennek a megtervezése nem is volt olyan gyors folyamat, ahogyan azt sokan gondolnák.

Bővebben


A Google érdekességei (2.rész)

Az előző cikkünkben megkezdett érdekességek sorát a Google első, 2009 februárjában, Twitteren történő posztolásával folytatjuk. Idézzük.: „I’m 01100110 01100101 01100101 01101100 01101001 01101110 01100111 00100000 01101100 01110101 01100011 01101011 01111001 00001010.” Valaki tudja, hogy mit jelent?
Bővebben

A Google érdekességei (3.rész)

Ki gondolkodott már el azon, hogy milyen lehet a Googel-nél dolgozni? Aki a vállalat alkalmazásában áll, a „Googler” megnevezést viseli. Az újoncoknak viszont ezt ki kell érdemelniük. Amíg ez be nem következik, addig az ő elnevezésük a „Noogler”, amit a „noob” szóbol alkottak, melynek jelentése zöldfülű.

Bővebben


A Google érdekességei (4.rész)

Azt tudták, hogy a Google egy-egy keresőszó, illetve keresőszó-kombináció lefuttatásakor több mint 200 tényezőt vesz figyelembe, mielőtt kilistázza az eredményeket? Hihetetlen, főképp úgy, hogy mindez egy másodperc alatt valósul meg.
Bővebben

A webmarketing eszközei: Affiliate marketing

Az affiliate marketing egy online viszonteladói hálózat kialakítását és működtetését foglalja magában, mely egy igen hatékony marketing módszer mind a reklámozás mind az értékesítés területén. Az affiliate marketing keretei között a hirdető, azaz a kereskedő és a weboldal tulajdonosa között megállapodás születik.
Bővebben


A webmarketing eszközei: Linképítés és Blog

Ha linképítésről van szó, akkor az a cél elsősorban az, hogy minél több hivatkozás mutasson az adott vállalat weboldalára. Ez egy kiváló módszer arra vonatkozóan, hogy átterelés által minél több látogatót szerezzünk weboldalunk számára, arról nem is beszélve, hogy a Google helyezéseire is hatással van.
Bővebben

A webmarketing eszközei: Online PR

A webmarketing gyakran használt eszköze az online PR, mely nem csupán reklámszöveget, hanem a vállalkozás életéről szóló, fontos információkat is közvetít a célcsoportja felé. Vagyis egy olyan reklámozási tevékenységről van szó, mely a vállalkozás honlapjának tartalmát ismerteti olyan weboldalakon, amiket a célcsoport tagjai előszeretettel látogatnak.
Bővebben


A webmarketing eszközei: Hírlevél marketing

Az e-mail marketing, vagy más néven hírlevél marketing manapság igen gyakran alkalmazott, direkt reklámozási forma, mely jó esetben a célcsoport azon tagjaihoz juttatja el az információt, azok ezt előzetesen kérték. Ők lehetnek érdeklődők, ügyfelek, fogyasztók és vásárlók, vagy a weboldal látogatói.
Bővebben

A webmarketing eszközei: Social Media

A Social Media olyan közösségi oldalakat, illetve alkalmazásokat foglal magába, melyeket kikapcsolódás céljából látogatnak a felhasználók és alapjuk az emberek közötti ismeretség. Ezen kapcsolódások által, melyek egyaránt lehetnek valósak, illetve virtuálisak, az emberek között ismeretségi hálózat alakul ki.
Bővebben


A webmarketing eszközei: Banner hirdetés

A banner hirdetés, más néven display hirdetés esetében egy leginkább képpel ellátott hirdetési formáról van szó, melynek programozása számos módon történhet. Sok esetben flash vagy gif formátumban hozzák létre, ezáltal mozgóképet lát az internetet böngésző személy.
Bővebben

A webmarketing eszközei: Facebook hirdetés

A hirdetések egyik leghatékonyabb megjelenési helyszíne napjainkban a Facebook közösségi oldal, mely elsősorban kapcsolatépítésre szolgál. Ez a főként családtagok, barátok és ismerősök közötti, már meglevő kapcsolat ápolását foglalja magában, de ha tágabb értelemben nézzük, akkor a Facebook tökéletes eszköz az új kapcsolatok kialakítására és kivirágoztatására is.
Bővebben


A webmarketing eszközei: Google AdWords

A szakemberek által igen közkedvelt és gyakorta alkalmazott webmarketing eszköz a Google AdWords. Ez a Google találati listájának elején, illetve oldalsávjában található rövid, szöveges hirdetési forma, mellyel nagyarányú webkattintás érhető el. De ezen túlmenően lehetőség van a hirdetések szerződött partnerek oldalain való megjelenítésére is, melyeket bannernek neveznek.
Bővebben

A webmarketing eszközei: SEO

A webmarketing megannyi eszköz és módszer összességét jelenti, melyeknek közös célja a vállalat feltűntetése a világhálón, illetve hírnevének öregbítése, az internetes vásárlásösztönzésről nem is beszélve. Az első webmarketing eszköz, melyről érdemes beszélni, a SEO (Search Engine Optimisation), vagyis keresőmotoros optimalizálás. A SEO lényege, hogy egy honlapot úgy készítsenek el, később pedig fejlesszenek tovább, hogy látogatóinak többsége a Google természetes találati listájáról érkezzen.

Bővebben


Az online marketing alfája és omegája

Az online marketing számtalan eszközt és módszert ölel fel, melyeknek együttes célja lehet egy megbízó vállalat képének kialakítása, és/vagy egy új termék világhálón történő megjelenítése. Minden eszköz között a legalapvetőbb és legfontosabb a vállalkozás saját honlapja, mely megléte manapság már nélkülözhetetlen a boldoguláshoz.
Bővebben

A webmarketing mibenléte

Manapság oly’ gyakran használt fogalom a webmarketing, de mit is foglal magában valójában, mi a lényege és mire lehet használni? A webmarketing, más néven online marketing, azon internetes módszerek és eszközök összessége, melyeket egy vállalat világhálón való megjelenésekor alkalmazhatnak, vagy egy új termék vagy szolgáltatás piacra kerülésekor.

Bővebben


Kivel is terveztessük honlapunkat? (II. rész)

 Előző cikkünkben összeszedtük, hogy milyen hibákat követhetnek el az amatőr honlap tervezők és ezek milyen következményekkel járhatnak a cégek számára. Most ezt a gondolatmenetet folytatva szeretnénk megismertetni Önökkel, hogy mi az, amit egy profi nyújtani tud, mitől is lesz ő szakértő a témában?
Bővebben

Kivel is terveztessük honlapunkat? (I. rész)

Évről-évre találkozunk olyan megrendelésekkel, amikor teljes körű online marketing megoldást szeretne a megrendelő, de amikor a honlap készítés részhez érkezünk a megbeszélések folyamán, kiderül, hogy azt valamilyen jó barát, alkalmazott vagy a tulajdonos egy családtagja készíti el.
Bővebben


Google és a helyezésjavítás stratégiája - Az optimalizált weboldal jellemzői 4.

Az előző cikkeinket folytatva, a keresőoptimalizált honlap jellemzők közül végül, de nem utolsó sorban az authorship, meta tag beállításokat érdemes megemlíteni. A meta tag-ek nagyon léneyegesek, mivel a weboldal látogatóit, valamint a keresőmotorokat információkkal látják el.
Bővebben

Google és a helyezésjavítás stratégiája - Az optimalizált weboldal jellemzői 3.

Előző 2 cikkünket folytatva, melyek a keresőoptimalizálás szempontjából szemlélik és csoportosítják a weboldalakat, a következő csoportként a keresőmotor-barát megoldásokról érdemes szólni. A keresőrobot egy olyan program együttes, melynek feladata az interneten publikált anyagok letöltése, elemzése és tárolása.
Bővebben


Google és a helyezésjavítás stratégiája - Az optimalizált weboldal jellemzői 2.

Előző cikkünket folytatva, mely a keresőoptimalizálás szempontjából szemléli és csoportosítja a weboldalakat, a kulcsszó fókuszának megvizsgálásával folytathatjuk. Az ide tartozó tulajdonságok úgy jelennek meg egy weboldalon, hogy tartalmának kialakításánál elsődleges szempont egy kulcsszó kiválasztása és annak szakszerű megjelenítése
Bővebben

Google és a helyezésjavítás stratégiája - Az optimalizált weboldal jellemzői 1.

Egy igazán kiváló, keresőoptimalizálással foglalkozó szakember 48 pontban foglalta össze a legfontosabb tulajdonságokat, melyek egy optimalizált weboldalt jellemez. Itt most összegezve olvashatja a lista tartalmát. A lista szerint a weboldal tulajdonságait 7 csoportra bonthatjuk, melyek közül az első az igazán értékes tartalom.

Bővebben


Google és a helyezésjavítás stratégiája – On-page SEO

Ha weboldal tulajdonosként az a célja, hogy honlapja a leginkább használt kereső, a Google, első oldalára kerüljön, illetve hosszú időre ott is maradjon, számtalan megoldás közül válogathat. A legelső és legfontosabb, ami hasznos tanácsként szolgálhat, hogy forduljon szakemberhez és kérje a segítségét.
Bővebben

Google és a helyezésjavítás stratégiája (2.rész)

A weboldalunk Googleben elfoglalt helyezésének alakulásáról érdemes azt tudnunk, hogy számtalan tényezőtől függ az weboldal helyzete, illetve annak folyamatos változása. És persze sosem ugyanazok a tényezők fontosak, hiszen a keresési algoritmus, mely felelős a helyezések alakulásáért, állandóan változik, van, hogy napi szinten többször is módosul.
Bővebben


Google és a helyezésjavítás stratégiája (1.rész)

Minden vállalati honlap tulajdonos arra vágyik, hogy a keresők, leginkább a Google, első helyére kerüljön és persze hosszú távon ott is maradjon. Korábban már azzal is megelégedtek a cégvezetők, ha az első oldalon, azaz az első tíz találatban megjelent honlapjuk, aztán egyre nagyobbak lettek az elvárásaik. Az új cél az első öt helyezés elérése lett, manapság pedig már csak az első hely számít.

Bővebben

Tartalommarketing megvalósulásának folyamata

A tartalommarketing nem csak a megírt és közzétett témákat és szövegeket foglalja magában, melyek bizonyos rendszerességgel elérhetővé válnak az érdeklődők számára, hanem ezesetben fontos a tartalmak megosztása is, mely számos módon, sokféle eszköz segítségével megvalósulhat meg.
Bővebben


Tartalommarketing lényege és formai követelményei

A tartalommarketing egy nem régóta alkalmazott marketing ágazat, mely a 2010-es évek táján kezdte meg hódító útját. A manapság már sokak által alkalmazott technikákra épül, melyek szorosan összefonódtak a honlap optimalizálás tevékenységével.
Bővebben

A Facebook hirdetés hatékonyságának mérése és az elkerülhetetlen utómunkálatok

Ha vállalati vezetőként vagy marketinges szakemberként kijelöltük a Facebook hirdetés által elérendő célt vagy célokat, következhet azon különféle beállítások elvégzése, melyeket számtalan szempont szerint hajthatunk végre attól függően, hogy mit szeretnénk elérni. Minden csak rajtunk múlik, a mi igényeinken, pénztárcánk vastagságán és azon az időtartamon, ami alatt szeretnénk sikereket tapasztalni.
Bővebben


Facebook hirdetés készítéséhez néhány tipp és tanács (2. rész)

Egy Facebook hirdetés elkészítésénél nem csak az fontos, hogy a hirdetésszöveg megírása közben a lényegre fókuszáljunk és jó minőségű képeket csatoljunk mellé. Az is lényeges, hogy a hirdetés összhangban legyen a vállalattal. Szakértők szerint az a jó hirdetés, ahol a logó és cégnév letakarásával is rögtön felismerhető a hirdető. Tehát a Facebook hirdetés tükrözze a márka pozícióját és tükrözze a vállalat stílusát.
Bővebben

Facebook hirdetés készítéséhez néhány tipp és tanács (1. rész)

Számos apróságra érdemes odafigyelni, ha valóban jó Facebook hirdetést szeretnénk készíttetni. Íme néhány jó tanács és ötlet, amiket érdemes fontolóra venni és reklámozás során és akár alkalmazni is érdemes őket. Az elsők között említenénk azt a meglátást, miszerint néha a kevesebb több. Ezt a mondást már sokszor hallhattuk, de ahogy az élet számos területén érvényes, úgy a marketing tevékenység végzése során is érdemes néha fontolóra venni és eszerint cselekedni.

Bővebben


Facebook fizetett hirdetései (5. rész)

Ha a Facebook hirdetések típusait nézzük, akkor beszélhetünk linkhirdetésről, mely lehet kép vagy videó hirdetés. Sőt, képekből összeállított képsorozatot, azaz diavetítést is lehet készíteni. Ha pedig carousel hirdetést készíttetünk szakemberek segítségével, akkor a kiválasztott kép egy megjelenési felületen fog feltűnni, illetve több kép esetén nyíllal navigálhatunk közöttük.
Bővebben

Facebook fizetett hirdetései (4. rész)

Egy Facebook kampány megtervezése során lehetőség van arra, hogy olyan felhasználók elérésén dolgozzanak a szakemberek, akik a megbízó vállalat közvetlen közelében, hatáskörében élnek vagy dolgoznak. Ilyen igénnyel általában fodrászatok, kozmetikák és éttermek élnek.
Bővebben


Facebook fizetett hirdetései (3. rész)

Egy sikeres Facebook kampány megtervezése és lefolytatása számos tényezőtől függ. Egy átlagos marketing szakember ezeket a szempontokat nem ismeri és szakmai háttér nélkül nehezen birkózik meg a feladattal. Éppen ezért érdemes szakemberekhez fordulni és egy erre specializálódott vállalatot megbízni a Facebook kampány profi megtervezésével, illetve kézben tartásával.
Bővebben

Facebook fizetett hirdetései (2. rész)

Felmerül a kérdés, hogy a siker érdekében mit kell tennie egy vállalatnak, hogy fizetett hirdetése legyen a Facebook oldalán? Először is megfelelőképpen kell regisztrálnia, ami által gyarapítja a Facebook oldal tagjainak számát is. Ez a lehetőség ingyenes és minden tettre kész vállalat számára fel van kínálva, mely által bemutathatják a cég működését, tevékenységét, múltját és a jövőre vonatkozó terveiket.

Bővebben


Facebook fizetett hirdetései (1. rész)

A Facebook egy közösségi hálózatot üzemeltető vállalat, melynek céljai között szerepel a profitszerzés is. Emellett természetesen azon van, hogy felhasználói a legkiválóbb élményekkel gazdagodjanak az oldalon töltött idő során, de ettől függetlenül az egyik legfontosabb számára a pénzszerzési lehetőségek kihasználása.
Bővebben

Facebook posztolást és hirdetést alkalmazó vállalatok - felmérés

Készült egy kis létszámú kérdőíves felmérés, melynek célja az volt, hogy kiderüljön, milyen tapasztalatai vannak azoknak a vállalatoknak, akik alkalmazzák a Facebook posztolás és hirdetésfeladás lehetőségét.
Bővebben


Facebook posztolás, mint marketing tevékenység

A Facebook hosszú távú célok elérésére alkalmas marketing eszköznek tekinthető, mely napi szintű időráfordítást igényel. Sok munkával jár együtt a Facebook posztok megtervezése és kivitelezése, témák és képek gyűjtése, de az is biztos, hogy megéri az időráfordítást.
Bővebben

Vállalat megjelenése a legismertebb közösségi oldalon

Köztudott, hogy a legtöbbet látogatott közösségi oldal napjainkban a Facebook, mely mára már sokkal több, mint egyszerű kapcsolatfenntartó oldal.
Bővebben


Google Analytics a vállalatok életében

Egy nemrégiben készült felmérés szerint csak igen kevesen használják a Google Analytics-ben rejlő lehetőségeket attól függetlenül, hogy mennyire hasznos marketing eszközről van szó.
Bővebben

A Google Analytics grafikonos elemzése (2. rész)

A Google Analytics szolgáltatásai tökéletesek arra, hogy még jobban megismerjük célcsoportunk tagjait, érdeklődési körüket és ennek segítségével még hatékonyabb marketing tevékenységet tudjunk végezni.
Bővebben


A Google Analytics grafikonos elemzése (1. rész)

Azt már tudjuk, hogy a Google Analytics milyen célt szolgál, és hogy a konverziómérés során milyen feladatot lát el. Most nézzünk bele a részletekbe, hogy még pontosabb képet kapjunk a Google ezen, ingyenes szolgáltatásáról.
Bővebben

Biztonság és adatvédelem konverziómérés közben is

A Google számára mindig nagyon fontos szempont a biztonság megtartása, ami a konverziómérés kapcsán sem maradhat el. Az első, ami elmondható a Google-ről, hogy adattitkosítást alkalmaz és saját, biztonságos szervereket használ, így minden információ védelme biztosítva van.

Bővebben


A konverziómérés fogalma és lényege (3. rész)

Ha éltünk a konverziómérés beállítási lehetőségeivel és elkezdődött a vizsgálódás, nem szabad elfeledkeznünk az eredmények ellenőrzéséről sem. A Google Analytics konverziómérésének alkalmazásával már kis idő elteltével is értékelhető eredményeket kaphatunk, melyekből sok mindenre lehet következtetni.

Bővebben

A konverziómérés fogalma és lényege (2. rész)

Ha a Google Analytics módszerét választjuk a konverziómérés eszközéül akkor különböző alapvető mérések elvégzésére van lehetőség, amelyekkel megállapíthatjuk kampányaink eredényességét.
Bővebben


A konverziómérés fogalma és lényege (1.rész)

Mondhatni, ma már alig akad olyan dolog, amit ne lehetne megvizsgálni és értékelni az internet vagy annak valamelyik eszköze segítségével. Ha online marketingről van szó, mindenképpen érdemes figyelni arra, hogy ne csak megtervezzük és levezessük a marketing kampányt, hanem le is ellenőrizzük annak hatásosságát.

Bővebben

Google Analytics: ingyenes és hatékony eszköz a weboldal statisztikákhoz

A Google Analytics használatához szükség van egy Google fiókra, mely megléte esetén pár perc alatt használható a statisztikai szolgáltatás. Mindössze a weboldal alapadatait kell megadnunk és a "mérőkódot" elhelyeznünk a weboldalon.
Bővebben


A remarketingről általánosságban

A remarketing segítségével hirdetéseket jeleníthet meg olyan látogatóknak, akik már korábban felkeresték az Ön weboldalát vagy mobilalkalmazását. A remarketing egy kitűnő eszköz lehet azon látogatók visszacsalogatására, akik korábban már felkeresték honlapját, de még nem döntöttek a vásárlás mellett.
Bővebben

Marketingmérések és mutatószámok egyvelege

Marketing szempontból a piac magába foglalja  a piaci szereplőket és a közöttük létrejövő, illetve már meglevő kapcsolatokat. Ez egy olyan közeg a vállalat számára, mely állandóan változik és újabbnál újabb értékesítési lehetőségeket hordoz magában.
Bővebben


A marketing tevékenység mérhetősége (3. rész)

A marketing tevékenységek mérhetőségét említve mindenképpen szót kell ejteni a sokak által hasznosnak tartott marketingmutatóról, név szerint a hírlevél kattintásról, amin belül is két dolgot mérhetünk elsősorban.
Bővebben

A marketing tevékenység mérhetősége (2. rész)

A következőkben bemutatunk néhány, a marketing tevékenység hatékonyságának mérésére szolgáló, kis és közép vállalatok számára igen fontos és a mindennapi tevékenység eredményességének vizsgálatához elegendő marketingmutatót.
Bővebben


A marketing tevékenység mérhetősége (1. rész)

A marketing egy olyan tevékenységi forma, mely az eseményekkel, a termeléssel és értékesítéssel ellentétben a háttérben történik, igen összetett folyamatok összessége és eredménye, ami nem azonnali.
Bővebben

Néhány jó tanács a B2B marketing alkalmazásához (2. rész)

A B2B marketing esetében a kreatív és figyelemfelkeltő honlap készítésén túl érdemes odafigyelni a megfelelő stratégia kialakítására. A B2B marketing alapja a hatékonyság és a gyors meggyőzés képessége, hiszen egy vállalati vezetővel történő személyes találkozás után nincs több lehetőségünk hatást gyakorolni rá.
Bővebben


Néhány jó tanács a B2B marketing alkalmazásához (1. rész)

Ezen cikkünkben azoknak szeretnénk pár tanáccsal és ötlettel szolgálni, akik B2B marketinggel foglalkoznak. Próbálunk választ adni arra, mi az, amit érdemes lehet átgondolni és talán a megfogadni is a siker érdekében.
Bővebben

A B2B és a fogyasztói marketing

A két marketing ágazat eszközei és módszerei számos pontban egyeznek, de legalább ugyanennyiben különböznek is, melynek fő oka az, hogy az egyik célpontja egy vállat, míg a másiké egy magánszemély. De akárhonnan is nézzük, mindkét esetben vásárlásösztönzésről van szó, tehát a cél ugyanaz.

Bővebben


A B2B marketing lényege

Ha B2B, azaz business to business marketingről beszélünk, akkor a marketing egyik különleges formájáról értekezünk. Általánosságban véve, amikor marketinget emlegetünk, akkor egy vállalat és a vásárlói rétege közötti kapcsolat kialakításáról és annak megerősítéséről, illetve vásárlásösztönzésről beszélhetünk.

Bővebben

Mire lehet használni a LinkedIn oldalát?

A több mint 330 millió felhasználóval rendelkező közösségi háló világszerte nagy népszerűségnek örvend. A regisztrálók csak rájuk jellemző profilt állíthatnak be, ismerősöket jelölhetnek be, képeket és videókat tölthetnek fel. Lehetőségük van csoportokhoz és szakmai közösségekhez való csatlakozásra is, mely funkció egyre hasznosabbá és sokak által használttá válik.

Bővebben


A LinkedIn megalapítása

Tudtad, hogy a LinkedIn, röviden LNKD napjaink legnagyobb üzleti közösségi hálója? A céget 2002 decemberében alapították és következő év májusában indították útjára. A LinkedIn jelmondata az, hogy a kapcsolat számít, tehát egyértelmű, hogy a cég elsődleges célja a kapcsolatok építése.

Bővebben

A közösségi média (2. rész)

A közösségi média alapja az egymással történő beszélgetés, ami eddig nem megszokott módon zajlik le a résztvevők között. Meztelen információnak is szokták nevezni ezen beszélgetések során megvitatott témákat, hiszen nem egy zárt csoport tagjai között zajlik csak az információcsere, hanem bárki láthatja attól függetlenül, hogy hozzászól–e vagy sem.
Bővebben


A közösségi média (1. rész)

A közösségi média, más néven social media vagy socialnetwork, egy olyan médium, melynek lényege a kapcsolattartás és az együttműködés, valamint a tartalommegosztás és -továbbítás. A kifejezés 2006. óta létezik és fejlődése, valamint az információ áramlása szakavatott újságírók és a média kulisszái mögött dolgozók helyett a közösség tagjain múlik. Ez egy úgy nevezett együttműködéses média, aminek bevezetése 2004-ben kezdődött és már is nem várt sikereket ért el.
Bővebben

Google és a dofollow linkek

Egy nem rég napvilágra került cikk szerint támogatásért vagy jótékonyságért akár több erős, dofollow linket is kaphatunk, amik nem kis mértékben segíthetnek a keresők ranglistáján való előrébb jutásban. John Mulller, a Google szóvivője szerint ezek, a támogatásért cserébe kapható dofollow linkek fizetettnek minősülnek, ami viszont nem jó hír.

Bővebben


A weboldalak minőségének értékelése

2016 év vége felé újabb információt szolgáltatott a Google arról, hogy miképpen értékeli és minősíti a weboldalakat. Kiderült, hogy a Google nagy hangsúlyt fektet a feltérképezési gyakoriságra, illetve a minőségi összefüggésekre.

Bővebben

A Magyar Public Relations Szövetség jubileumi díjátadója

2016 októberében, a Magyar Public Relations Szövetség immáron tízedik éve jutalmazta a felelősen dolgozó, tevékenykedő vállalatokat. A 2007-ban megalapított CSR Best Practice Díj a vállalati szférában dolgozók megjutalmazására irányul, és tíz év során közel száz elismerést osztottak ki a rátermett vállalatok között.
Bővebben


A Google megalkotása és története (5.rész)

2007-ben került sor a Google Universal Search fokozatos bevezetésére, mely számos horizontális keresőmotort egyesített és a számos találati listát fogott át. Ezzel még komplexebbé tette a keresést, még felhasználó-barátabbá vált az információgyűjtés.
Bővebben

Google és a feltérképezés

Érdekes, hogy nem kevés összefüggés van egy weboldal minősége, illetve a Google által végzett feltérképezés között. Sok mindent lehet hallani arról, hogy mi alapján minősítenek egy weboldalt, de Hangouton John Mueller, a Google szóvivője most más nézőpontból világította meg a témát.
Bővebben


A Google megalkotása és története (4.rész)

A Google 2004-ben sem pihent. A Times szerint 2004-ben a vállalat első negyedévi jövedelme elérte a nyolcszázhat milliárd dollárt és egy meghosszabbított szerződést írtak alá a AOL Europe vállalattal. Ennek köszönhetően teljeskörű kereső-, illetve hirdetési szolgáltatást kezdtek nyújtani Németország, Anglia és Franciaország számára.
Bővebben

Az eDM készítésének előírásai (2. rész)

Az eddig olvasottakon kívül, ami még igen lényeges szempont egy eDM elkészítésénél, hogy milyen hosszúra sikerül a szövege. Gondoljunk csak bele, ha mi kapunk egy nagy terjedelmű levelet egy ismerőstől vagy munkatárstól, vajon mennyi kedvünk van elolvasni, pedig pontosan tudjuk, hogy kitől érkezett.
Bővebben


A Google megalkotása és története (3.rész)

A Google rohamos fejlődése 2001-ben sem állt meg, hiszen Dr. Eric Schmidt vezetésével újabb innovációk láttak napvilágot. Többek között megvalósították a különböző fájltípusokra történő keresést is. Tehát megjelent a Google Image Search, ami egy képkereső, illetve a Google Catalog Search, ami pedig egy katalóguskereső program.
Bővebben

Az eDM készítésének előírásai (1. rész)

Az eDM egy marketing, tehát reklámozási forma, amikor is közvetlenül és elektronikus úton keresi meg a vállalat a potenciális vagy már meglevő ügyfeleket.Ha a cég ezt a módszert részesíti előnyben és rendszeresen szeretné alkalmazni, akkor oda kell figyelni néhány előírásra, amiknek nem betartása súlyos következményekkel is járhat.
Bővebben


A Google megalkotása és története (2.rész)

A Google cég megalapítását követően, Larry és Sergey végre beválthatta az Andy Bechtolsheimtől kapott csekket, mely hatalmas segítség volt az akkor még csak béta-tesztelés alatt álló keresőmotor fejlesztéséhez. Az új cég egy barátjuk garázsában már három fővel indult és napi tízezer keresés lebonyolítására volt képes.
Bővebben

Magyar Marketing Fesztivál 2017

2017 januárjában, immáron negyedik alkalommal került megrendezésre a Magyar Marketing Fesztivál, mely nem csak az újév kihívásiról, hanem az üzleti, illetve a marketing világát érintő változásokról is szólt.
Bővebben


A Google megalkotása és története (1.rész)

A Google mindenki által jól ismert és naponta többször is használt kereső, melynek megalkotását a Stanford egyetem két végzős tanulójának köszönhetjük. Sergey Brin és Lerry Page első találkozásukkor ellenszenvesnek találták egymást, de később a közös érdeklődés és cél összekovácsolta őket.
Bővebben

Webáruházak és a Google AMP összefüggései

A Google saját blog oldalán közölte a hírt, miszerint minden típusú honlapra ki fogja terjeszteni az AMP oldalakat, tehát a webáruházak tulajdonosai is készülhetnek a változásokra. Kiírásuk szerint még idén érvényes lesz minden oldaltípusra, hogy ha rendelkezik AMP verzióval, akkor kiterjesztett megjelenésben fog részesülni.

Bővebben


AMP hatásai a szakemberek szerint

A link-assistant.hu által készített felmérés igen színes eredménnyel szolgál a Google AMP bevezetésével kapcsolatosan, mely kutatást 329 kereső optimalizálással foglalkozó szakértő segítségével készítettek el. A megkérdezettek között nem csak szabadúszók, hanem céges szakemberek és ügynökségek munkatársai is voltak, akik egytől egyig Amerikában, illetve Európában tevékenykednek.
Bővebben

Az AMP oldal megítélése saját tapasztalat alapján

Már az év eleje óta lehet hallani az AMP oldalak megjelenéséről, fejlesztéséről, teszteléséről és élesítéséről, mely nagy port kavart és még senki sem tudja pontosan, hogy milyen végkövetkezménnyel fog járni. Egy honlap optimalizálásával foglalkozó weboldal már a tavasz beköszöntével elkészítette saját AMP verzióját, mely segíti a mobiltelefonon történő oldalbetöltést és az információgyűjtést.
Bővebben


Az AMP oldalak elterjedése a világhálón

Szeptember végén a Google hivatalosan is bejelentette, hogy a mobiltelefonok találati listáján világszerte megjelentek az AMP oldalak. Természetesen, ezt megelőzően is voltak tesztelések és kevesebb nyilvánosságot kapó megjelenések, mint például februárban, amikor az AMP oldalak megtalálhatóakká váltak a „Top Stories” szekcióban.
Bővebben

AMP és a Google

Az AMP oldalak megjelenésével sokan kezdtek el találgatni, hogy az elkövetkezendő egy-két év során ez milyen következményekkel járhat? Azáltal, hogy az AMP oldalak egyre közkedveltebbek lesznek -hiszen sokkal gyorsabban juthatnak általa információkhoz az internetezők-, nagy valószínűséggel a keresők oldalaira is hatással lesz.

Bővebben


AMP oldalak jelentősége

Mi is az AMP és miért lett olyan nagy jelentősége az elmúlt 1-2 év során? Az AMP, vagyis Accelerated Mobile Pages lényege, hogy felgyorsítsa a mobilon történő internetezést és hírvadászatot.

Bővebben

Weboldal készítés elméletben és a valóságban (2. rész)

Az előző cikkben olvasható a weboldal készítés könyv, vagyis tananyag szerinti menete, mely minimum két dolog miatt is másként valósul meg a való világban.
Bővebben


Weboldal készítés elméletben és a valóságban (1. rész)

Számos tevékenység végzésénél tudva levő, hogy teljesen másként tanítják, mint ahogy azt ténylegesen el kell végezni.

Bővebben

Minőségi és komplex tudásátadás

Hazánkban van egy társaság, melynek célja a marketing innováció biztosítása és vállalati életben történő terjesztése, valamint a szakmában dolgozók oktatása és további készségek fejlesztése.

Bővebben


A Magyar Marketing Szövetség munkássága

A Magyar Marketing Szövetség hazánkban egy olyan érdekvédelmi szervezet, mely immáron 26 éve látja el szorgalmasan feladatait és képviseli, valamint segíti a szakmabeliek munkáját.

Bővebben

Az emberi kapcsolatok fontossága egy vállalat életében

Sok vállalat sokféle eredménnyel büszkélkedhet az ország határokon belül és kívül egyaránt, de vannak bizonyos cégek, akik a többiekhez képest is kiemelkedő sikereket érnek el. Ennek természetesen sok oka lehet, de ami biztos, hogy mindegyik nagyon sikeres vállalkozásnál fontos szerepet kapnak az emberi kapcsolatok.

Bővebben


A jó vásárlási élmény megteremtése

Minden vállalat számára elsődleges cél a sikeres értékesítés megvalósítása és ezáltal a bevételek és a profit növekedésének elérése. Viszont vannak olyan esetek, amikor egyes marketing fogások, illetve értékesítési módok nem érik el a kívánt hatást és inkább rossz érzést keltenek a vásárlóban.

Bővebben

Munkánk megfelelő elismerése

Minden vállalat azért dolgozik, hogy minél nagyobb piaci részesedést érjen el, illetve, hogy egyre több profitot tudhasson magáénak az év végi összesítéskor, mindezt persze a megfelelően végzett, hatékony munkavégzésnek köszönhetően.

Bővebben


Üzleti kapcsolatok köttetnek a marketing égisze alatt

Minden, az eladásösztönzésben jártas vállalati vezető, illetve marketing szakember számára az év egyik leginkább várt eseménye a Marketing Fesztivál, amin évente közel ezer fő vesz részt a szakmából.

Bővebben

Mindig van hová fejlődni

Az idei évben már harmadszorra vált teltházas eseménnyé a Marketing Fesztivál, mely egy tető alá hozza a marketing szakemberek legjavát. A Marketing Fesztivál számos olyan kérdést vet fel és olyan témákat boncolgat, melyek mind a marketing fejlődéséről, ágazatainak változásairól és az értékesítés motiválásának egyéb módszereiről szólnak

Bővebben


A közösségi marketing fejlődésének követése

Az elmúlt években eddig nem látott módon fejlődött a számítástechnika, illetve a műszaki eszközök és a marketing. Köztük az online marketing lehetőségeinek tárháza is nagy mértékbe bővült. Ennek a követése és az új eszközök szakszerű használata nem feltétlenül könnyű feladat, hiszen ehhez számtalan új ismeret elsajátítására van szükség.
Bővebben

A mobiltelefon, mint marketing eszköz

Mikor már azt gondolnánk, hogy nincs új a nap alatt, a marketing szakemberei előállnak megint valami újdonsággal, ami nem csak egyedi, még hasznos is. Ilyen volt a mobilmarketing megismertetése a világgal, melyet lelkesen használnak is a vállalatok.

Bővebben


A marketing megjelenése a vállalatok életében

Sok évvel ezelőtt, mikor a vállalatok elkezdtek megismerkedni a marketinggel és a benne rejlő lehetőségekkel, boldog-boldogtalan elkezdte megtanulni ennek a tudománynak legalább az alapszintű ismereteit.

Bővebben

Az e-kereskedelem virágzása

Vajon mi ösztönzi az embereket arra, hogy a nélkül vásároljanak meg bármit is, hogy azt előtte nem nézték és tapogatták meg? Első sorban a kényelem és a gyorsaság az, ami motiválja az emberek többségét az internetes vásárlás, vagyis az e-kereskedelem alkalmazására.

Bővebben


Keresőmarketinggel foglalkozó vállalatok hivatása

Minden olyan céget, akik weboldalak készítésével, fejlesztésével, honlap optimalizálással és ezekhez hasonló tevékenységekkel foglalkoznak, együttesen keresőmarketing ügynökségeknek nevezik.

Bővebben

Egyre nő a bátorság és a bizalom

Csupán néhány éve figyelhető meg igazán, hogy nem csak az üzletek és boltok földrajzi helyszínein történik meg az árucsere, hanem az internet segítségével történő webes vásárlások is egyre inkább teret hódítanak. Mindez számos előnnyel jár, viszont hosszú időn keresztül az emberek többsége csak a hátrányokat látta és a bizalmatlanság miatt nem is nagyon használták ki az internetes vásárlás lehetőségét.

Bővebben


Az internet és felhasználásának fejlődése évről évre

2015. év elején is elkészítették az előző évre vonatkozó érdekességeket, melyek egyaránt vonatkoznak a világhálóra, illetve a digitális világ alkalmazásának változásaira is. Nem meglepő információ, hogy az internet felhasználók aránya egyre nő a 2013-ban megfigyelt adatokhoz képest, vagyis a vizsgált évben majdnem 5 millió fő használja napi szinten ezt az információgyűjtésére alkalmas eszközt és lehetőséget Magyarországon.

Bővebben

Telefonvásárlási szokások az utóbbi évek során

Az nem is kérdés, hogy 2010. óta folyamatosan növekvő tendenciát mutat a mobiltelefonok vásárlása, mely egyik oka a fogyasztói társadalomra jellemző viselkedésforma, másrészről pedig az, hogy az állandóan fejlődő technika előnyei vonzzák a vevőket.

Bővebben


Harc a keresők jobb helyezéséért

Manapság már egyik vállalat sem engedheti meg magának, hogy az interneten való jelenlét nélkül működjön, hiszen a világháló mára mindenre kiterjedt és elsődleges információ forrássá vált. Vagyis, ha szeretnénk hírnévre szert tenni és vevőink körét bővíteni, akkor mondhatni, kötelező az internetes megjelenés, melynek legegyértelműbb formája a weboldal készíttetés.

Bővebben

Kezdeti siker után nem várt elterjedés

Néhány éve vált ismertté a kuponos vásárlás és az emberek hihetetlen módon ráéreztek az ízére. Ennek az lett a következménye, hogy nem várt módon megnőtt úgy az érdeklődők, mint a vásárlók száma, ami a mai napig pedig egyre csak gyarapszik minden kuponos vásárlást biztosító weboldalon.

Bővebben


Internetezési szokások hazánkban

Újabb kutatást végzett a híres IIBR vállalat a 15 évnél idősebbek között, ahol a vizsgálódás célja az volt, hogy kiderítsék, valójában mennyi időt is tölt a magyar lakosság az internet oldalain szörfözve.

Bővebben

Ki hallott már a mobilmarketingről?

A mobilmarketing nem rég kifejlődött marketing ágazat és legfőbb jellemzője az egyediség. A kezelő saját mobiltelefonján keresztül közvetíti a vállalatok reklámjait és hirdetéseit, mely történhet aktív és passzív módon is. Ha például sms-ről beszélünk, ami a mobilmarketing egyik közvetítési típusa, akkor természetesen aktív módról beszélünk, míg a zenei vagy játékletöltés során megjelenő kisebb hirdetések passzívan hatnak az olvasóra, mégis kellőképpen kifejtik hatásukat.
Bővebben


Honlapok látogatottság-növelésének titka

Vajon mitől függ, hogy egy weboldal napi szinten hány látogatóval büszkélkedhet, és milyen módszerekkel lehet növelni az érdeklődők létszámát? Nem egyszerű feladat megtalálni a potenciális érdeklődőket és vásárlókat országszerte, motiválni a vásárlásra pedig még nagyobb kihívás egy vállalat számára. Persze segítséget kérhetünk a reklámügynökségek szakembereitől, akik mindent tudnak az internetről és a marketingről, de sokan inkább házon belül szeretnének megoldást találni a problémára.

Bővebben

A közösségi marketing ereje

Az elmúlt évtizedben a közösségi háló egyre nagyobb jelentőséggel kezdett el bírni, hiszen alig van olyan személy, aki ne lenne jelen ezeken az oldalakon. Ezáltal az oldalak fejlődése is szembetűnő. A vállalatok ezt a kínálkozó lehetőséget szeretnék megragadni, hiszen egy érintetlen, mégis milliókat elérhetővé tevő helyről van szó. Ezáltal jött létre a marketing új ágazata, a közösségi marketing, mely a vásárlók megnyeréséről és motiválásáról szól, nem pedig magáról a vásárlásról. Persze eleinte azt remélték a vállalatok, hogy a közösségi oldalakon megjelenő vállalati hirdetések közvetlen profitnövekedéshez fognak vezetni, de rövid időn belül kiderült, hogy erre nem alkalmasak az oldalak és azok felhasználói.

Bővebben


A nélkülözhetetlen mobiltelefonok

Miért váltak olyan fontossá számunkra a mobiltelefonok és miért esünk kétségbe, ha véletlenül otthon hagytuk, tudván, hogy egész nap nélküle leszünk? Egy mobiltelefon ma már nem csak a könnyű elérhetőség céljából kell, hiszen ennél sokkal több funkciót lát el, mint hogy felhívhatunk rajta valakit. Korosztálytól függetlenül az életünk szerves részét képezik a mobilok és elképzelhetetlennek tartjuk a mindennapjainkat nélkülük. De mégis mi ennek az oka? 

Bővebben

Cél az internetes elérhetőség

Minden vállalat számára egyre lényegesebb, hogy folyamatosan fejlődő weboldallal rendelkezzen, hiszen az internet korát éljük, ahol tíz emberből hét a netet használja információgyűjtésre és vásárlásra. Éppen ezért nagyon lényeges, hogy a vállalat honlapja naprakész, friss információkat nyújtson az érdeklődők számára, és ha folyamatosan foglalkoznak a weboldallal, azt a Google is jutalmazza helyezési listáján történő előre sorolással.

Bővebben


Új megoldások az értékesítésre

Számos módszer létezik a marketing szakemberek számára, hogy a vállalatok áruit és szolgáltatásait értékesítsék a potenciális vásárlók számára. Ettől függetlenül érdemes mindig nyitott szemmel és füllel járni a nagyvilágban és lesni az újabb lehetőségeket, hogy még jobb megoldásokat találjunk az eladásösztönzésre. Azáltal, hogy az internet teret és világot hódított az információszolgáltatásban, számos új marketing eszköz megalkotására ösztönözte a szakembereket, mely jelenleg egy véget nem érő folyamatnak bizonyul. 

Bővebben

Az internet tortájának felosztása a keresők között

Azzal, hogy a kilencvenes évekig ismert és használt médiumok háttérbe szorultak és a vezető pozíciót az internet foglalta el, egy új kor vette kezdetét. Minden egyes évvel egyre kevesebb idő jut lazításra, pihenésre, vagyis az embereknek jól meg kell gondolniuk, hogy mivel is töltik a drága idejüket. Ezt segíti az internet, ahol sokkal kevesebb idő alatt, sokkal több információhoz juthatnak, amit semmilyen más médium nem tud biztosítani felhasználóik számára.

Bővebben


A különféle hirdetési formák versenye a piacon

Az elmúlt ötven évben hihetetlen változásokon ment keresztül a reklámipar és ki tudja, hogy még hová fog fejlődni?! Az első időkben csak néhány vállalat tehette meg, hogy valamilyen módon reklámozza magát és termékeit, ezzel hatalmas előnyre szert téve a versenytársakkal szemben és a reklámozás eredménye a hatalmas profitnövekedés lett. Később már egyre többen fedezték fel a több féle médium által kínált lehetőségek nyújtotta előnyöket és akár mennyi is volt a bevételük, költöttek belőle a reklámozásra.

Bővebben

Az e-kereskedelem ugrásszerű növekedése

Az internet világa hihetetlen módon fejlődik és bővül, sose lehet tudni, hogy egy-két év múlva mi lesz az a módszer és technika, amit a vállalatok és az ügyfelek egyaránt nagy számban, szívesen használnak mindennapjaik során. Az elmúlt év nagy slágere a mobiltelefonos vásárlás lehetősége, mely gyors, egyszerű és az e-kereskedelem népszerűségét növeli. 

Bővebben


Hogy még jobb hirdetéseket adj fel

Napjainkban a leginkább alkalmazott kereső a Google, aminek egyik legsikeresebb eszköze a google adwords hirdetések készítése. És bár rengetegen használják, ne higgyük, hogy bárki képes a megfelelő alkalmazására. Mint minden más speciális eszköz esetében, a google adwords esetében is szakszerű tudásra van szükség, hiszen számos apróság van, amin a laikusok átsiklanak, míg a profik tudnak róla és kihasználják a lehetőségeit, melyek igen is számítanak.
Bővebben

Igenis, fontos a cím

Mi mindennel lehet felkelteni egy olvasó figyelmét és elérni azt, hogy szánjon néhány percet a szabadidejéből arra, hogy ne csak néhány sort, hanem az egész cikket végig olvassa és motiválni lehessen a további információk keresésére vagy épp a vásárlásra?
Bővebben