Milyen adatvédelmi szabályozások léteznek?

A közösségi média adatvédelmi kihívásaira különböző jogszabályok és rendeletek nyújtanak választ, amelyek célja a felhasználók személyes adatainak védelme.

1. GDPR – Az Európai Unió általános adatvédelmi rendelete

Az EU 2018-ban bevezetett Általános Adatvédelmi Rendelete (GDPR) az egyik legszigorúbb adatvédelmi szabályozás, amely előírja:

✔ a felhasználók jogát az adataikhoz való hozzáféréshez,

✔ az adatok törléséhez való jogot („elfeledtetés joga”),

✔ a cégek kötelezettségét az átlátható adatkezelésre.

A GDPR megszegése esetén a közösségi média platformok akár több százmillió eurós bírságot is kaphatnak.

2. CCPA – A kaliforniai fogyasztói adatvédelmi törvény

Az Egyesült Államokban a CCPA (California Consumer Privacy Act) hasonló védelmet biztosít, amely előírja a vállalatok számára, hogy tájékoztassák a felhasználókat az adatgyűjtési gyakorlatukról, és lehetőséget adjanak az adatok törlésére vagy azok megosztásának megakadályozására.

3. Egyéb országos és nemzetközi adatvédelmi törvények

Különböző országok saját adatvédelmi törvényeket vezettek be, például Kanadában a PIPEDA, Brazíliában a LGPD, míg Kínában egyre szigorúbb adatkezelési szabályokat alkalmaznak a technológiai vállalatokra.

Vissza a cikk listához
Lépj velünk kapcsolatba!
Küldj nekünk üzenetet!
Elküldöm az üzenetet
További elérhetőségeink