Gerillamarketing típusai- Buzz marketing (1. rész)

A buzz marketing a gerillamarketing egyik fajtája. Lényege a vírusmarketinghez kicsit hasonlóan az embereket ösztönözése, miszerint beszéljenek egy adott termékről vagy szolgáltatásról. Ám ennek a módja az etikusság határait gyakran feszegeti, ezért a buzz marketinggel érdemes óvatosan bánni.

De menjünk kicsit vissza, hogyan is jöhetett létre ez a marketing eszköz. A marketingesek felismerték, hogy az emberek többsége nem a reklámok hatására vásárol meg egy terméket vagy szolgáltatást, hanem a többi ember véleménye és ajánlása alapján. Tehát, ha a szomszédnak, barátnőnek, szülőknek, ismerősöknek pozitív véleménye és tapasztalata van egy termékről, akkor azt ajánlani fogják másoknak is. Egy ilyen ajánlás pedig sokkal hitelesebb, mint egy reklám. Egy reklámnál az ember mindig tudja, hogy csak az adott termék jó oldalát fogják megmutatni a készítők, az esetleges hátrányokról hallgatni fognak.

Egy ismerős esetében viszont nem kell ilyen hátsó szándéktól tartani, ő kendőzetlenül elmondja a jót és a rosszat is. Így tehát az általa jónak ítélt terméket nagyobb biztonsággal és valószínűséggel vásároljuk meg.

Térjünk vissza az etikusság kérdéséhez, ugyanis a gerillamarketing ezen fajtája pont ennek a határait feszegetik a cégek. Következő bejegyzésünkben két példán keresztül megnézzük, hogy mi tartozik az elfogadható kategóriába és mi az, ami már egyértelműen megtévesztés.

 

Vissza a cikk listához