Blogírás, mint marketing eszköz (1. rész)

A blogolás, a blogírás és a bloggerek kifejezések 20 éve még valami nagyon különleges és új dolognak számítottak, az emberek többsége pedig nem is ismerte a jelentésüket. Ma már egészen más a helyzet. A blog egy olyan weboldal, amit általában ingyenesen lehet olvasni és rendszeresen friss tartalommal egészíti ki az írója. A blogoknak számos fajtája létezik, aszerint, hogy milyen tartalommal és hangvétellel készülnek. További jellemzőjük, hogy gyakran használnak más oldalakra mutató linkeket, tehát összeköttetésben állnak más témákkal és oldalakkal. A teljesség igénye nélkül nézzünk néhány fontosabb blog típust.

Vannak a személyes blogok, amik az író személyes tapasztalatairól, érzéseiről, gondolatairól vagy filozófiai megnyilvánulásairól szólnak. Ezeknek általában egy szerzője van és sok esetben lehetőség van a bejegyzések alatt visszajelzésre. Tehát meg tud indulni a kommunikáció a blogíró és az olvasó között. A 2001-es new york-i terrortámadás után ugrásszerűen megnőtt az ilyen jellegű blogok száma, ugyanis egy ilyen esemény tömegekből váltotta kis az érzelem és véleménykinyilvánítás vágyát, és segített feldolgozni a traumát az írónak, illetve az olvasónak egyaránt.

Beszélhetünk még szakmai blogokról is. Ezeknek a sajátossága, hogy egy szakterületre fókuszáltan tesznek közzé érdekességeket, híreket vagy fejlesztéseket. A témájuk lehet tágabban értelmezett, mint például a hajózás egésze, de lehet egészen leszűkített is, például egy konkrét hajótípus.

Léteznek hír blogok, amik a legfrissebb híreket röviden összefoglalva adják át az olvasónak.

Megemlítjük még fotó blogot,ahol a blogger főként az általa készített képeket teszi közzé, valamilyen rövid leírással. A blogolás új generációja pedig a vlog és a podcast, amiről hamarosan bővebben is fogunk írni.

Ami tehát mindegyik blog típusban közös, az a tartalom. Mindegy, hogy milyen típusú egy blog, biztos, hogy valamilyen tartalmat akar átadni az olvasójának. A következőkben megnézzük, hogyan használható a blogírás egy cég vagy vállalkozás sikerének növelésére.

 

 

Vissza a cikk listához