A webmarketing eszközei: Hírlevél marketing

Az e-mail marketing, vagy más néven hírlevél marketing manapság igen gyakran alkalmazott, direkt reklámozási forma, mely jó esetben a célcsoport azon tagjaihoz juttatja el az információt, azok ezt előzetesen kérték. Ők lehetnek érdeklődők, ügyfelek, fogyasztók és vásárlók, vagy a weboldal látogatói. Ha olyan személyek számára is megérkezik a hírlevél, akik ezt nem igényelték, akkor azt a levelezési rendszer a kevésbé jelentős leveleket tartalmazó spam mappába fogja besorolni. Ezáltal nem válik zavaróvá, mégis jelen van és bármikor visszakereshető, elolvasható.

 

Sok esetben a vállalat egy adatbázis segítségével jut e-mail címek birtokába, az ő hírlevelük valószínűleg a spam mappában landol. De lehetőség van egy sokkal szimpatikusabb módot alkalmazni, mely a saját adatbázis építése. Ebbe az esetben szimpátiára, lojalitásra, és a márkahűség kiépítésére alapoz a vállalat. Ennek a kiépítését a vállalatnak saját honlapján keresztül kell megvalósítani, ezáltal nem válik tolakodóvá a későbbi információ-megosztás.

 

Aki a hírlevél marketing alkalmazása mellett dönt, figyelnie kell az állandó jellegű kommunikációra, hogy mindig a köztudatban maradjon, és ne merüljön feledésbe a vállalat létének ténye. De persze nagyon könnyű átesni a ló túloldalára, és „elfeledettből” könnyen zaklatóvá minősülhetünk át. Éppen ezért fontos, hogy megtaláljuk az arany középutat és visszafogott módon tudjuk az embereket vásárlásra ösztönözni.

 

Érdekes tény, hogy az e-mail marketing által szerzett követők sokkal márkahűbbek, mint a közösségi oldalakon létrejövő rajongótáborok tagjai.

Vissza a cikk listához