Az emberek manapság a reklámokat nem tekintik megbízható információforrásnak. Egyrészt azért, mert túl sok a hirdetés, másrészt túl agresszívak és tolakodók és egyre több a rossz, sőt ízléstelen reklám. Emiatt bekapcsolják a reklám "szűrőket” - nem veszik észre a reklámot -, ezért egyre nehezebb felkelteni a fogyasztók figyelmét.
Az igazán jó reklám felébreszti a fogyasztó fantáziáját, felkelti az érdeklődését.
Bizonyára mindenki képes felidézni magában egy – két emlékezetes reklámot, amely humoros, szórakoztató vagy éppenséggel lenyűgöző. Éppen így sok példát tudunk felhozni, hogy egy reklám lehet unalmas, érdektelen, céltalan, buta, túl rámenős, rossz, sőt akár ízléstelen.
A rossz reklám nem reklám!
Furcsa reklám kampányok bukkannak fel újra és újra. Sok hirdető azzal indokolja a rossz reklámokat, hogy a célt - a figyelmet - sikerült elérni. Valóban, a rossz és ízléstelen reklám kétségkívül kivált valamilyen reakciót. A tényleges célt, például (új) ügyfélszerzést azonban biztosan nem. Ha látunk egy reklámot, és ízléstelennek, vagy undorítónak találjuk akkor, miért vegyük meg a terméket?
A reklám egyik fontos pszichológiai folyamata a bizalom megszerzése. Bár gyakran előfordul, hogy a reklám észlelése már az üzenetbe vetett tudattalan bizalommal vagy bizalmatlansággal kezdődik.
Általánosságban elmondható, hogy még ha egy reklám fel is kelti a fogyasztó figyelmét, mert könnyen észlelhető, érthető, megjegyezhető és kedvelt, ezek csak szükségesek, de nem elégséges előfeltételei a sikernek.
Ha a reklám elnyerte a fogyasztó bizalmát, azt könnyen el is lehet veszíteni
Hogyan?
Egyszerű, túlzottan magas árral, az eladó szakszerűtlen bánásmódjával, vagy egyéb, a hirdetőtől független tényezővel.