A piacelemzés és a kutatás fontossága

A piacelemzés és a kutatás fontosságát még mindig túlságosan alábecsülik a vállalkozói stratégiában, azért, mert ma is úgy gondolják, hogy elegendő egy jó ötlet, és máris betörünk bármely piacra.

 

A valóság azonban teljesen más. A jó ötlet igaz, de nem elég!

Ismerni kell potenciális ügyfeleket,a versenytársakat, valamint tisztába kell lennünk a piaci trendekkel.

 

Miért van szükség ezekre?

Mert változik a világ és az emberek igényei is, következés képpen a vállalkozók stratégiájának is, meg kell változnia, ha az ügyfeleik igényeinek kielégítésére törekszenek. A külső környezet és annak szereplőinek tanulmányozása ezért egyre fontosabbá válik bármilyen típusú vállalat fennmaradása szempontjából.

 

Speciális elemző kutatás

A vállalatok a viselkedés tanulmányozására használják.

Vizsgálják a fogyasztók döntéshozatali folyamatait (valamint motivációit) abban a gazdasági környezetben, amelyben működnek. Az első szakasz célja valójában a legnagyobb mennyiségű információ és adat felhalmozása.

A piackutatás célja a lehető legtöbb adat megszerzése a lehető legpontosabb döntések és a vállalati stratégia megfogalmazása, amelyek maximalizálják a profitot, miközben minimalizálják a kockázatokat.

Ezek az elemzések, ha kritériumokkal hajtják végre, lehetővé teszik, hogy megértsék, mi a vállalkozás erőssége és gyengesége.

 

Piackutatás előnyei

  • Új lehetőségek azonosítása és kiválasztása 

Új piacok, vagy új termékek, szolgáltatások, amelyekbe érdemes erőforrásokat befektetni.

  • Üzleti terv kialakítása

A piac potenciáljának elemzése alapján pontosan kialakítható a hibátlan üzleti terv és vállalkozási stratégiák kidolgozása

  • A kockázati tényezők azonosítása és a jövőbeni változások előrejelzése 

Az elemzéssel nemcsak a kritikus tényezőket tudjuk azonosítani és a marketing stratégiákat megfogalmazni, hanem azt is, hogy a piac hogyan változikrövid, közép- és hosszú távon, így még pontosabb vállalati stratégia kidolgozását teszi lehetővé.

  • Pontos ár meghatározása 

A piackutatásnak köszönhetően meg lehet tudni, hogy mi a termékünket, vagy szolgáltatásunkat ügyfelek hogyan „árazzák” be.

  • A verseny ismerete 

Lehetővé teszi, hogy megértsük a verseny trendjeit, így elsőként cselekedhetünk

  • A marketing és kommunikációs stratégiák fejlesztése 

A nagy mennyiségű adatok összegyűjtése növeli a hatékonyságot, a pontosságot és lehetővé teszi az innovatív marketing és kommunikációs megoldások kidolgozását.

Vissza a cikk listához