A marketing az marketing. Mi a különleges a Z generációban?

Okostelefonra marketing

A Z generáció egyik kulcsfontosságú mutatója a mobiltelefonokkal való szoros kapcsolat.

Ezért a márkáknak rendelkezniük kell egy kifejezetten a mobil eszközökre tervezett marketing stratégiával, hogy a Z generációval képesek legyenek kommunikálni a közösségi hálókon (Instagram, Facebook, stb).

Ne becsüljük alá a Z generáció képességeit

A Z generáció figyelmének átlagos hossza egy reklámüzenetre 8-9 másodperc.  Az idősebb generációk ezért gyakran elítéli őket, úgy gondolják, hogy képtelenek hosszabb ideig figyelmüket összpontosítani.

Vigyázat! Ez nem így van!

Az információkat példátlan sebességgel képesek feldolgozni, de ha nyolc másodpercen belül nem sikerül az érdeklődésüket felkelteni, egyszerűen tovább lépnek.

A marketing szakembereknek tudni kell, hogy a Z generáció több feladatos üzemmódban él, beleértve a mobil eszközöket is.

A „befolyásoló marketing” virágzik a marketing piacon

Az ajánlások a fiatal vásárlók számára a legmegbízhatóbb információforrássá vált a termékekről és a márkákról. 

A hírességek helyett a véleménynyilvánítókat vagy az úgynevezett „márka nagykövetek” szerepét a bloggerek és befolyásolók vették át. 

A marketing stratégia kialakításánál a reklám költségvetésének nagyszabású átszervezésére van szüksége a márkáknak. Egyértelmű tendencia mutatkozik a Z generációs közönség számára a tömeges promóciós csatornák költségeinek csökkentésére.

Előtérbe kerül a márka termékeinek testreszabása a Z generáció számára, akik ha erre jól reagálnak ésrészt vesznek a kommunikációban, egyenes út vezet a vásárláshoz. 

Az 1995 és 2010 között született Z generációhoz tartozóknak a téve az internet, a szociális média és a mobil rendszerek használata gyermekkoruktól fogva természetes.

Ez az első generáció, amely a Google, az azonnali üzenetküldők, a fórumok és blogok korszakában születettek, már életük első hónapjaitól kezdve kapcsolatba kerültek interaktív könyvekkel és az okostelefonokkal.

Hamarosan belépnek a munkaerőpiacra saját jövedelemmel fognak rendelkezni, ami azt jelenti, hogy jelenleginél még erősebb lesz a vásárlóerejük (jelenleg 44 milliárd dollárra becsülik és folyamatosan növekszik).

 

Adat, mint marketing erőforrás

Óriási ütemben növekszik az adatok fontossága és felhasználása egy márka termékének promóciójában. 

A közeljövőben bármely vállalkozás piaci részesedését nem csak a vásárlásban, vagy a forgalomban részt vevő ügyfelek száma alapján becsülik meg, hanem az üzlet birtokában lévő adatok mennyisége alapján is.

A marketing stratégia kialakításánál figyelembe kell venni, hogy egy új ügyfél „megszerzése” hétszer több költséget jelent a társaság számára, mint egy meglévő ügyfél megtartása. 

A vállalatoknak a Z generációs vásárlók megtartására hatalmas marketing költségeket kell fordítaniuk.

Vissza a cikk listához
Lépj velünk kapcsolatba!
Küldj nekünk üzenetet!
Elküldöm az üzenetet
További elérhetőségeink