Zseniális marketingmese, vagy ez a gyerek igazi zseni!

Zseniális marketingmese, vagy ez a gyerek igazi zseni!

 

„Minden marketinges mesemondó. Ha ügyes, a vásárlók elhiszik a történetét, akár igaz a mese, akár nem”- mondta Seth Godin.

 

Íme, a (marketing) mese két változatban.

Apuka és hétéves kislánya, Alina éppen a bankban intézik a pénzügyeiket. A kedves ügyintéző néni búcsúzáskor megkínálja Alinát egy nyalókával. Apukának nem tetszik a cukros ajándék és erre fel is hívja hét éves (!) kislánya figyelmét:

  • Nem szabadna banknak olyan nyalókátadni, ami a gyerekek fogait tönkre teszi!

Alina zseniális kis fejében rögtön megfogan a gondolat:

  • Miért nem tudnak egészséges nyalókát készíteni, olyat, ami édes is és a fogaimnak sem árt?

Heuréka!

Apuka és hétéves kislánya már tűkön ül a bankban, nem sokára sorra kerülnek és hívják a 83-as sorszámukat. Folyószámlájuk lenullázása után a banki ügyintéző a kislány kezébe nyom egy nyalókát. Apuka rezignáltan megjegyzi:

  • Ez a nyalóka is csak olyan kicsi, mint a kamatuk és még a fogaidnak sem tesz jót.

A kislány zseniális kis fejében máris kipattan a megoldás.

  • Apa, nem fogom rágni, csak szopogatni!

Heuréka!

Alina története azonban itt nem ér véget, továbbíródik, vagy most jön a marketing mese?

A hét éves (!) Alina online kutatást folytatott két éven keresztül, hogy megtalálja az egészséges nyalóka alapanyagát. Legalább száz sikertelen kísérletet végzett el otthoni sütővel, tűzhellyel és mikrohullámú sütővel egyaránt. 

Nem sok sikerrel járt, ezért az immár kilenc éves (!) kisleány megkeresett egy élelmiszeripari szakembert és a fogorvosát, akikkel együttműködve megalkotta a nyalóka egészséges összetevőit.

  • Alinának az iskola mellett még arra is maradt ideje, hogy felkutassa az esetleges versenytársakat.
  • Sőt, az online értékesítés lehetőségeit is tanulmányozta, hogy kiderüljön, létezik-e már valami hasonló termék a piacon.

Amikor a képletet a szakemberekkel együtt kidolgozták Alina az összes megtakarítását kockáztatva, ami összesen 3.750,- dollárt tett ki – egyes írások szerint volt az 7.000,- dollár is - a megvalósítás útjára lépett. 

Valószínű, hogy nem utazhatott egyedül ezért apukájával együtt, Michigan-szerte, különböző gyártóüzemeket néztek meg, hogy megtalálják a gyártáshoz alkalmas üzemet.

A mindössze kilenc éves Alina ragaszkodott ahhoz, hogy a termék ne tartalmazzon allergén anyagokat, mivel egyik barátja földimogyoró allergiás volt, a másik meg a gluténérzékeny.

Alina kitartó munkája meghozta a gyümölcsét, az egészséges nyalókát, 13 évesen több millió dolláros üzletet épített ki, vállalkozásának a vezérigazgatója, mi több, cége szerepel az „Amerika legsikeresebb vállalatok" listáján. 

Itt a vége, fuss el véle?

Ugye folytatódik a marketing mese?

Vissza a cikk listához