Zöldmarketing (5. rész)

A válasz egyértelmű igen. Számos kutatás lát napvilágot arról, hogy a fogyasztók a döntéseik során egyre inkább előtérbe helyezik az egészségre és környezetre egyaránt kedvező (de legalábbis nem romboló) hatású termékek vásárlását, legyen szó élelmiszerről, ruházati cikkekről, egyszerű használati tárgyakról vagy akár lakberendezésről. Ez az a réteg, aminek a tagjai hajlandók akár többet is fizetni egy termékért, ha biztosak lehetnek benne, hogy ezáltal a fenntartható fejlődéshez járulnak hozzá. Ennek a fogyasztói rétegnek az aránya pedig egyre nagyobb, így a ökomarketing alkalmazása, azaz minden fajta öko- és zöld megoldás várhatóan segít a vállalt pozitív megítélésében és a termékek eladásában.

Nagyon fontos továbbá, hogy a fogyasztók az öko és zöld termékekhez pozitív élményeket és megítélést kapcsoljanak, illetve fontos legyen számukra ez a szempont vásárlás során. Ahhoz, hogy a fenti csoport növekedni tudjon, globálisan szükséges a környezetvédelem fontosságának terjedése, aminek a terjesztésében minden egyes embernek, a zöldmarketingnek pedig különösen nagy szerepe van. 

Az ökomarketing növekvő jelentőségét vetíti az is elő, hogy egyre jelentősebb a gyerekek körében is a környezeti nevelés. Már az óvodában elkezdődik a környezetvédelem megismertetése a legkisebbekkel, otthon pedig a tudatos fogyasztó szülők is ilyen elvek szerint nevelik gyermekeiket, akik feltehetően hozzájuk hasonló preferenciákkal fognak rendelkezni, vagyis előnyben részesítik majd a környezetbarát termékek vásárlását.

Vissza a cikk listához