Zöldmarketing (2. rész)

A zöldmarketingnek számos meghatározása létezik. Nézzünk most néhány olyan tevékenységet és konkrét példát, amin keresztül a legegyszerűbben megérthetjük az ökomarketing lényegét.

A zöldmarketing egyik értelmezése szerint fontos az előállított termékek, a gyártási technológia, alapanyag-beszerzés és eladás során követni a környezettudatos elveket, amiket érdemes a vásárlókkal is tudatni. Példaként említhetjük, ha egy cég felszólal a pálmaolaj használata ellen és nem alkalmazza a továbbiakban a termékei előállításához. Helyette inkább valamilyen más alternatívát keres. Vagy, ha egy cég odafigyel a termékei környezettudatos csomagolására, és műanyag fóliák és dobozok helyett fenntartható fejlődést biztosító erdőkből származó papírral oldja meg a csomagolást. Az ilyen információkat pedig rendszerint megosztják a vásárlóikkal.

Sokakban felmerül a kérdés vagy inkább kétség, hogy mennyire számít igazi környezettudatos tevékenységnek egy csomagolás lecserélése, és mennyiben csupán egy újabb marketing, illetve reklámfogásnak, amivel az eladást akarják növelni. Mert, ahogy az előző bejegyzésünkben írtuk, fontos lenne az emberek fogyasztási szokásait mérsékelni, amit marketing eszközökkel lehet a leginkább befolyásolni.

Sokan vannak, akik egy terméken, ha meglátnak valamilyen öko jelzést, nem a termék kedvező környezeti hatásaira gondolnak először, hanem arra, hogy a marketing eszközei által, egy újabb irányból próbálják őket a vásárlásra ösztönözni. Egészen biztos, hogy vannak olyan cégek, akik a zöldmarketinget csupán egy újabb bevételnövelő eszköznek tekintik, de szerencsére vannak, akik igazából nyitottak az ökomarketing szemléletváltására.

Vissza a cikk listához