Zöldmarketing (1. rész)

A környezetvédelem kérdése soha nem volt még olyan égetően fontos az emberiség történelmében, mint napjainkban. A világ felgyorsulásával kapkodva éljük az életünket, mindenből többet és gyorsabban fogyasztunk, mint az valóban szükséges lenne. Ha a környezet és az egész Föld szempontjából nézzük a dolgokat, akkor jelentősen csökkenteni kellene az embereknek egyéni és vállalati szinten is az energiafelhasználásukat, a károsanyag-kibocsátásukat, valamint a gyártás és fogyasztás során keletkező hulladék mennyiségét.

Már ennyiből is jól látszik, hogy ezek a célok ellene mennek a marketing legfőbb végső céljának, ami egy adott termék minél nagyobb mennyiségben történő eladása. A fokozódó környezetvédelmi problémák megjelenésével és súlyosbodásával azonban megjelent a zöldmarketing, más néven, ökomarketing, aminek a pontos jelentéséről és az általa lefedett területekről még a szakemberek sem tudnak pontosan megegyezni.

Abban minden meghatározás egyetért, hogy a zöldmarketing vagy ökomarketing egy olyan marketing szemlélet, ami a korábbi, kizárólag profitorientált szemlélettel szemben a környezettudatosságra fókuszál. Nagyon sok minden tartozik a zöldmarketing témakörébe. Most kezdődő bejegyzés sorozatunkban ezt a témát fogjuk kicsit jobban körüljárni.

 

Vissza a cikk listához