Minden beállítás és keresőoptimalizálás után egy nagyon lényeges része következik a weboldal üzemeltetésnek, az pedig a mérhetőség. Ugyanis mire megyünk, ha nem tudjuk mérni a honlap hatékonyságát. Adatokat azért gyűjtünk, hogy utána kielemezzük őket és a segítségükkel javítani tudjuk a weboldal látogatottságát. Ha azt látjuk például, hogy az oldalra érkezés után legtöbbször pár másodpercen belül elkattintottak rólunk, fel kell tennünk a kérdést, hogy keresőoptimalizálás során a jó kulcsszavakat használjuk-e, vagy esetleg az oldal összképével van-e probléma.
A weboldal látogatottságának mérésében a Google Analytics lesz segítségünkre. Az itt elkészült elemzés megmutatja nekünk honlapunk látogatottságát az adott napokon, órára lebontva. Ez hasznos információ, mivel megismerhetjük, hogy a látogatóink inkább hétköznapokon vagy hétvégén, illetve napközben vagy az esti órákban aktívabbak.
Sőt, a Google Analytics által információt szerezhetünk az összes látogató számról, a honlapon eltöltött átlagos időről, a visszafordulási arányról, összehasonlítást láthatunk két különböző időszak között és az általunk meghatározott célok teljesülését is megmutatja a program.
Érdekes információ az is, hogy honnan, milyen weboldalról érkezik a látogatók többsége. Ennek ismeretében lehet kibővíteni a weboldalunkon a kulcsszavakat, vagy olyan tartalmakat közzétenni, amiről a hozzánk érkező honlapok szólnak.