A SEO azért is egyre népszerűbb marketing eszköz, mert szinte ingyen van. A megfelelő kulcsszavakkal ellátott oldal onnantól kezdve mindenféle költség nélkül hozza az újabb vevőket. Bátran állíthatjuk, hogy költséghatékony, de ne feledjük, hogy csak a profin megszerkesztett oldal lesz valóban hatékony.
Másik nagy előnye a SEO-nak az, hogy főként azok fognak megtalálni, akiket érdekel a szolgáltatásunk, így egyből elérhetjük a célcsoportot. Míg a fizetett hirdetéseknél sokkal bizonytalanabb, hogy a megfelelő emberekhez jutunk el, vagy csak feleslegesen hirdetünk eredmény nélkül.
A következő szempont a weboldalunk vizsgálata, illetve tervezése során, a korszerűség és a mobilbarát felhasználás. A Google néhány éve bevezette, hogy a mobilbarát weboldalak előnyt élveznek a nem mobilbarát honlapokkal szemben, így ez mára alapkövetelmény lett.
Érdemes ismerősökkel tesztelni, hogy weboldalunk mennyire felhasználóbarát. Ugyanis annál nincs bosszantóbb, amikor egy weboldal rosszul van felépítve, a címszavak nem logikusan következnek egymásból és az egész átláthatatlan. Ugye emiatt nem szeretnénk vásárlókat veszteni?
Ha kész vagyunk az eddig felsorolt elemekkel, nézzünk rá a honlapra potenciális vásárlói szemmel. Ez annyit jelent, hogy kb. 10-15 másodpercig legyünk a weboldalon, ugyanis ennyi idő alatt már döntés születik a vásárlók fejében arról, hogy szeretné-e az adott oldal termékét vagy sem. Lényeges tehát, hogy lényegre törő és meggyőző legyen a honlap.