Weboldal készítés elméletben és a valóságban (2. rész)

Az előző cikkben olvasható a weboldal készítés könyv, vagyis tananyag szerinti menete, mely minimum két dolog miatt is másként valósul meg a való világban. Az első ilyen tényező, ami miatt nem helytálló a weboldal készítés sorrendje, hogy az elmélet szerint az ügyfél jól átgondolt tervekkel keresi fel a szakembert, legyen az egy webdesigner vagy egy programozó. A másik problémát pedig az veti fel, hogy nincs annyi ideje és pénze, amennyit feltételez az elmélet. Hiszen, ha minden elméleti lépést betart egy ügyfél weboldal készítés esetén, akkor az akár jó néhány hónapot és akár egy millió forintot is igénybe vehet.

Amiatt, hogy a legtöbb ügyfélnek nincsenek letisztázott és pontosan megfogalmazott igényei új honlapjukkal kapcsolatban, az informatikus egy sablont vesz alapul, melyet lehet alakítani, egyéni ízlések szerint módosítani. Tehát a honlap váza már meg van, amire lehet építkezni, így sokkal kevesebb idő és pénz ráfordításával valósítható meg a weboldal készítés is.

A weboldal készítés másik fontos pillére a honlap céljainak megfogalmazása, vagyis, hogy mit szeretnénk elérni általa? Ha csak egyszerű, alap információk szolgáltatására szolgáló honlapra van szükségünk, de reklámtevékenységünk nagy része másra fókuszál, akkor elég egy letisztultabb weboldal készítése. Hiszen új vásárlót nem igen remélünk a honlap által, viszont a mai világban már nélkülözhetetlen egy vállalati honlap megléte.

Ha viszont az interneten szeretnénk magunkat, vállalatunkat, termékeinket reklámozni és hirdetni, valamint nagyobb összegű jövedelmet remélünk a honlap által, akkor érdemes nagyobb befektetésben gondolkodni. Vagyis több időt, illetve pénzt rááldozni, de terveink szerint néhány hónapon vagy egy éven belül nem csak hogy meg fog térülni a befektetett összeg, de akár a többszörösével fogja a vállalat bevételeit növelni.

A harmadik tisztázandó tényező a weboldal készítés során a jövőbeni keresőoptimalizálás terveinek letisztázása, hogy a honlap tartalma megfelelőképpen tartalmazza majd a szükséges kulcsszavakat, melyek segítségével online marketing stratégiát lehet majd készíteni.

Vissza a cikk listához