Weboldal készítés elméletben és a valóságban (1. rész)

Számos tevékenység végzésénél tudva levő, hogy teljesen másként tanítják, mint ahogy azt ténylegesen el kell végezni.

Többek között ilyen a weboldal készítés is, mely terv szerint így nézne ki.:

  1. Domain név választása
  2. A weboldal céljainak meghatározása
  3. A weboldal arculatának és tartalmának meghatározása
  4. Kivitelező, informatikus és webdesigner keresése, megbízása
  5. Drótváz készítése és tesztelése
  6. Grafika készítése és tesztelése
  7. Kulcsszavak kiválasztása a keresőoptimalizáláshoz
  8. Tartalmak elkészítése és feltöltése
  9. Forgalom tesztelése

 

A weboldal készítés most olvasott sorrendjét tekintve az első eltérés a könyv és a valóság között az, hogy az ügyfél általában nem tudja, hogy pontosan mit is szeretne. Csupán az elhatározása van meg, miszerint szüksége lenne egy weboldal elkészítésére, amiért tenni is fog, viszont annak kinézeti és tartalmi meghatározása hiányos. Rosszabb esetben semmi elképzelése nincs az ügyfélnek, hiszen vagy nincs ebben tapasztalata még és ezért bizonytalan, vagy nem ért hozzá és ezért minden, újabb weboldal készítés esetén a designerre és a programozóra bízza a tervek készítését is. Jobb esetben vannak elképzelései, de bizonytalan azok helyességében, illetve csak az új honlap vázszerkezete körvonalazódott ki a képzeletében, de az apróságok, részletek kidolgozása a szakemberekre vár.

Arról nem is beszélve, hogy a könyv szerinti weboldal készítés sokkal több időbe és főként pénzbe kerül, ha ezen lépések szerint valósul meg a honlap kivitelezése. Ezt pedig a legtöbb vállalat nem engedheti meg magának, hiszen a több hónapos munka díja akár az egy millió forintot is elérheti egy egyéni tervezés, teljesen az ügyfél igényei szerint kivitelezett és vállalatra szabott weblap esetében.
Vissza a cikk listához