Webáruházak és a Google AMP összefüggései

A Google saját blog oldalán közölte a hírt, miszerint minden típusú honlapra ki fogja terjeszteni az AMP oldalakat, tehát a webáruházak tulajdonosai is készülhetnek a változásokra.

Kiírásuk szerint még idén érvényes lesz minden oldaltípusra, hogy ha rendelkezik AMP verzióval, akkor kiterjesztett megjelenésben fog részesülni. Tehát azáltal, hogy manapság már igen sok vállalat köszönheti forgalomnövekedését mobiltelefonon történő értékesítésnek, komoly előnyt jelenthet versenytársakkal szemben egy Google AMP oldal megléte. Sőt, a Google szerint vannak olyan konkrét oldal típusok, melyek AMP verziói előnyökkel büszkélkedhetnek. Ilyen például az utazást, az e-kereskedelmet, illetve a recepteket kínáló oldalak. Vagyis ezek az AMP oldalak biztosan megjelennek a Google találati listáján, talán a legtetején, így nagyobb eséllyel kattintanak rájuk, mint más honlapokra. Bár ezek még csak feltételezések, a Google semmi konkrét ígérettel nem állt elő a helyezések tekintetében, mégis sokan előresorolásra számítanak. Most még csak 12 országban vezették be a Google AMP verziók megjelenését, de várhatóan 2017-ben Magyarországon is elterjednek ezek az oldalak. Ha ez bekövetkezik, komoly következményekkel kell szembe néznie a webáruházak működtetőinek, illetve a kereső optimalizálással foglalkozó szakembereknek.

Érdemes tehát időben elgondolkodni, hogy ki mit tervez a jövőben, és ha rászánják magukat, javallott minél előbb munkához látni és elkészíteni a honlapok és webáruházak AMP verzióját. Ha azt nézzük, ez egy igen jó fejlesztés, hiszen mobiltelefonon sokkal könnyebben és gyorsabban be fognak töltődni a Google AMP verziós oldalak, ami javítja a mobilnetezés élményét. Valószínűsíthető, hogy sokkal többen fognak telefonjuk segítségével informálódni és akár vásárolni is, ami a vállalatok számára jó hír. Ehhez mindössze időben érdemes cselekedni és felkészülni az innováció nyújtotta lehetőségekre.

Vissza a cikk listához