A marketing szakmában sok olyan eset ismert, amikor a marketing tevékenység váratlan és véletlenszerű, mondhatni soha nem látott sikerhez vezetett.
Az embereket izgatják az új technológiák, pláne azok, amelyek lehetővé teszik számukra a csodák megvalósítását.
A nejlonharisnyát az 1950-es években kezdték el tömegtermékként gyártani, amely szinte azonnal megnyerte az amerikai és az európai hölgyek szívét és a szekrényét is.
A svéd női divatot azonban nem hódította meg a nejlonharisnya, a svéd hölgyek továbbra is kizárólag selyemharisnyát viseltek.
Svédországban hiába próbálkoztak a marketing szakemberek, senki sem vásárolt nejlonharisnyát.
Egészen1962-ig, pontosabban, 1962. április 1-jéig.
Húzzunk a tv-re nejlonharisnyait és színes adás lesz?
Ugye ez áprilisi tréfa?
Az bizony, de az emberek hittek a tv társaságnak, aki felhívta a figyelmüket egy új technológiára, amivel a fekete-fehér adást házilag színessé varázsolhatják.
Egy egyszerű megoldást javasoltak, ami nem volt más, mint egy nejlonharisnya ráhúzása a televízióra.
Miért hitték el a svédek?
Mert szakszerűen elmagyarázták nekik az új „technológiát”.
Tanácsot adtak az új alkalmazás pontos használatára is
A hírre svédek ezrei lepték el a ruhaüzleteket, mindenki nejlonharisnyát akartak vásárolni.
A szerencsés keveseknek, akiknek volt otthon harisnyájuk, azonnal kipróbálták a forradalmi technikát, ám csalódniuk kellett!
A műsorok és a filmek nem váltak színessé.
Kié volt a zseniális ötlet?
A marketing szakembereké, vagy TV társaságé?
Egyesek szerint a harisnyagyártóké, mások szerint a televízió társaságé, az igazságot talán sosem tudjuk meg.
Egy biztos, a nejlonharisnya gyártók nem maradtak hoppon. A tv társaságnak meg bejött az áprilisi tréfa.
A nejlonharisnya több, mint húsz év után bevette magát a svéd hölgyek szekrényébe és lassan, de biztosan a szívükbe is beférkőzött.
Véletlenül?
Vissza a cikk listához