Véletlen marketing siker?

A marketing szakmában sok olyan eset ismert, amikor a marketing tevékenység váratlan és véletlenszerű, mondhatni soha nem látott sikerhez vezetett.

Az embereket izgatják az új technológiák, pláne azok, amelyek lehetővé teszik számukra a csodák megvalósítását.

A nejlonharisnyát az 1950-es években kezdték el tömegtermékként gyártani, amely szinte azonnal megnyerte az amerikai és az európai hölgyek szívét és a szekrényét is.

A svéd női divatot azonban nem hódította meg a nejlonharisnya, a svéd hölgyek továbbra is kizárólag selyemharisnyát viseltek.

Svédországban hiába próbálkoztak a marketing szakemberek, senki sem vásárolt nejlonharisnyát.

Egészen1962-ig, pontosabban, 1962. április 1-jéig.

 

Húzzunk a tv-re nejlonharisnyait és színes adás lesz?

Ugye ez áprilisi tréfa?

Az bizony, de az emberek hittek a tv társaságnak, aki felhívta a figyelmüket egy új technológiára, amivel a fekete-fehér adást házilag színessé varázsolhatják.

Egy egyszerű megoldást javasoltak, ami nem volt más, mint egy nejlonharisnya ráhúzása a televízióra.  

 

Miért hitték el a svédek?

Mert szakszerűen elmagyarázták nekik az új „technológiát”.

  • fény prizmatikus tulajdonságait
  • hálós szemcsék hogyan „hajlítják meg” a színeket

Tanácsot adtak az új alkalmazás pontos használatára is

  • felhívták a figyelmet a tévéképernyőtől való megfelelő távolság fontosságára
  • a fej jobbra-balra történő mozgatására a színspektrum beigazításához

A hírre svédek ezrei lepték el a ruhaüzleteket, mindenki nejlonharisnyát akartak vásárolni.

A szerencsés keveseknek, akiknek volt otthon harisnyájuk, azonnal kipróbálták a forradalmi technikát, ám csalódniuk kellett!

A műsorok és a filmek nem váltak színessé.

 

Kié volt a zseniális ötlet?

A marketing szakembereké, vagy TV társaságé?

Egyesek szerint a harisnyagyártóké, mások szerint a televízió társaságé, az igazságot talán sosem tudjuk meg.

Egy biztos, a nejlonharisnya gyártók nem maradtak hoppon. A tv társaságnak meg bejött az áprilisi tréfa.

A nejlonharisnya több, mint húsz év után bevette magát a svéd hölgyek szekrényébe és lassan, de biztosan a szívükbe is beférkőzött.

Véletlenül?

Vissza a cikk listához