Van különbség a marketing és a reklám között?

A marketing és a reklám két különböző dolog. 

De pontosan mi a különbség, amikor reklámnak és a marketingnek ugyanaz a célja?

A reklámozás (beleértve a szalaghirdetéseket, a közösségi média hirdetéseket vagy az óriásplakátokat is) csak egyetlen stratégia, amely a marketing esernyője alá tartozik. 


Más szóval, a reklám a marketing egyik formája

A marketing azonban számos más stratégiát is magában foglal, amelynek célja, hogy hírt adjon vállalkozásról, például tartalommarketing, értékesítési prezentációk, brosúrák és pod casting.

Ha csak a reklámozással foglalkozunk, akkor rengeteg lehetőséget veszítünk el a márka felemelése, az ügyfelekkel való kapcsolattartás és a vállalkozás értékesítésének növelése érdekében.

 

Hogyan lehet különbséget tenni a marketing és a reklám között
A reklám minden olyan dolog, aminek köze van hirdetésekhez.

A reklámozás több médiumon keresztül történik, de az egyetlen tényező, amely minden reklámban közös, hogy bizony sokszor igen borsos áruk van.

Például egy negyedoldalas hirdetés megvásárlása egy regionális kereskedelmi kiadványban sokkal kevesebbe kerül, mint egy országos folyóirat egész oldalas hirdetése. De sokkal többe kerül egy kétperces reklám fő műsoridőben, mint egy helyi hírcsatorna 30 másodperces hirdetésének a leadása.

 

A marketing = népszerűsítés
A marketing minden más eszköz, amelyet a márka népszerűsítése érdekében hoznak.

Persze ez magába foglalja a reklámozást is, de minden egyéb promóciós tevékenységet is, amelyet a márka kihasznál annak érdekében, hogy népszerűsítse a terméket, szolgáltatást vagy a vállalkozást.


Van, amikor fizetni kell a marketingtevékenységekért, de nem mindig!

A reklámozással ellentétben rengeteg ingyenes marketingstratégiát használhatunk, amelyek segítségével komoly eredményeket lehet elérni.
Vissza a cikk listához
Lépj velünk kapcsolatba!
Küldj nekünk üzenetet!
Elküldöm az üzenetet
További elérhetőségeink