„Mert ezen szépítőszerek használata nélkül tisztességes társaságba nem lehet megjelenni. Diana-krém, Diana-szappan és Diana-púder! 5O fillérért mindenütt kapható.”
Nos, gyorsan öntsünk tiszta vizet a pohárba!
Ne kezdjük el keresni a böngészőben a Diana krémet és szappant, mindössze 50 fillérért!
A fenti mondatok nem egy tisztességtelen, átverős reklámszöveg. Persze az úrinő megszólítás kelthet az emberben némi gyanakvást, de hát úrinők ma is léteznek, nem?
Ezt a reklámszöveget a Vasárnapi újság 1912. 59 számában jelentette meg Erényi Béla a Diana termékek gyártója.
Gondoljunk csak bele: 101 évvel ezelőtt!
És most nézzük meg, olyan nagyon különbözik ez a reklám a mai reklámoktól, mint ahány év eltelt 1912-től?
Egyértelmű üzenete van?
Igen.
A szlogen feladata, hogy kapaszkodót vagy támpontot adjon a fogyasztónak annak megértéséhez, hogy mi rejlik a márka mögött, és mi teszi különlegessé.
Igaz, kissé más egy mai reklámüzenet
- L’Oreal: „Because I’mWorthIt” (Mert megérdemlem)
- „Maybe she’s born with it. Maybe it’s Maybelline.”
A Maybelline kozmetikumok zseniális mondata: „Talán így született. Talán Maybelline”, azaz vagy eredetileg is gyönyörű a hölgy, vagy a Maybelline tette azzá.
Megkülönböztet: egyedi, eredeti, más, mint a versenytársaké
Ez is meg van!
„Fölösleges tehát ezután vazelint, gliczerint, kremzeleszt, tej krémet vásárolni és esténkint ily értéktelen szerekkel kezeinket vagy arczunkat bekenni és tönkretenni.”
És még rátesz egy lapáttal:
„Diana-krém ezután 50 fillérért eredeti porczellán tégelyekben kapható.”
Hogyan pozícionált Erényi Béla használat előtt - használat után képpárokkal?
Mivel Erényi Béla a Diana sósborszesz mellett számos gyógyszert, kozmetikai és vegyészeti cikket is gyártott és forgalmazott, termékeinek célközönségét társadalmi helyzetük szerint, mint legfontosabb jellemző felől közelítette meg.
- a „Diana-pirulák”-nál (fiatalkori bajok, folyás, húgycső-bántalmak) egy fiatal iparos házaspárt ábrázolnak
- amikor a szert gyomorbántalmakra, öröklött vérbajra és vesebajra javasolja a hirdetés, egy földműves házaspárt látunk
- a „Nervin-essencz és Nervin-kenőcs” reklámját (fájdalomcsillapítók) egy napszámos alakjával
- a „Diana asthma szerek”-ét pedig egy nem meghatározott, de láthatóan vidéki alsó középosztálybeli családdal kapcsolják össze
Erényi vagy marketing szakembere tisztában volt vele, hogy a „szakértő” tanácsa mindig hitelesebb és vonzóbb. Erényi Béla óriási hangsúlyt fektetett a reklámokra. Reklámjaival piacvezető szerepet harcolt ki magának, hirdetései megjelentek minden elképzelhető és elképzelhetetlen helyen.
Együnk egy Dianás cukorkát!