Wrigley 130 éves története során számos zseniális reklámkampányt folytatott, amelyek nem mindennapi eredményeket hoztak.
Milyen hirdetési technikákkal lett ilyen kiemelkedő a rágógumi?
1915 év. Ingyenes rágógumi postai úton
A Wrigley alapítójának, kreativitásának és találékonyságának köszönhető, hogy a rágógumi a 20. század elején népszerű árucikk lett az Egyesült Államokban.
Tulajdonképpen Mr Wrigley vállalkozása egy sikeres marketing lépésből fakadt.
William Wrigley szappan értékesítőként dolgozott, és az ügyfeleknek minden vásárlásnál ingyen adott egy- egy rágógumit.
Észrevette, hogy a rágógumira sokkal nagyobb kereslet mutatkozott, mint magára a szappanra, ezért 1891-től a rágógumi gyártására és értékesítésére összpontosított.
Folyamatosan hirdette a rágógumit
Újságokban, folyóiratokban, a vasúti sínek mentén lévő hirdetőtáblákon, és az első rádiós hirdetők közé tartozott.
Telefonkönyv és három rágógumi
De a legambiciózusabb reklámkampányai közül 1915-ben indult. William Wrigley három rágógumit küldött a telefonkönyvben szereplő amerikaiak mindegyikének. A mellékelt levélben a termék jótékony tulajdonságairól is beszélt: a lehelet frissítésére, a száj tisztítására és az emésztés serkentésére való képességről.
8,5 millió amerikai ismerte meg a rágógumit
Az ország több, mint 8,5 millió lakosának sikerült bemutatnia az új terméket. Közülük sokan rendszeres vásárlók lettek, és a következő két évben a rágógumi értékesítése több mint ötszörösére nőtt.
Néhány reklámtörténész azt állítja, hogy így született meg a közvetlen marketinget kampány.
Nincs minőségi engedmény (1944 )
Az 1940-es évek elején a rágógumi bekerült amerikai hadsereg ellátmányába. Az akkori orvosi kutatások bebizonyították, hogy a rágás enyhíti a stresszt, megnyugtatja és elősegíti az összpontosítást, mindez előnyös volt a katonák számára.
Ha nincs alapanyag a rágógumi gyártáshoz lehúzzuk a rolót?
Vagy kitalálunk valami zseniálisat, ahogy Philip Wrigley tette.
Úgy döntött, hogy átmenetileg leállítja a rágógumi gyártását, ahelyett, hogy olcsóbb nyersanyagokra váltana a termékminőség rovására. Annak ellenére, hogy a termelés szünetelt a vállalat továbbra is marketinggel és reklámmal foglalkozott.
Az 1944-es kampányt a mai hirdetők is kultikusnak tartják.
A plakátokon egy üres csomag Wrigley's Spearmint rágógumi volt.
„Emlékezz erre a csomagolásra, amiben kiváló minőségű rágógumi volt. Addig üres marad, amíg újra nem tudunk gyártani egy Wrigley Spearmint minőségű terméket.”
És a fogyasztók hittek benne és megvárták
Amikor a második világháború véget ért, a vállalat újraindította rágógumi márkáit: Wrigley's Spearmint and JuicyFruit 1946-ban visszatért az üzletek polcaira, 1947-ben pedig a Doublemint.
Ennek a lépésnek köszönhetően a márkának a nehéz időkben is sikerült megőriznie imázsát.