Ünnepeljük a rágógumi születésnapját!

Wrigley 130 éves története során számos zseniális reklámkampányt folytatott, amelyek nem mindennapi eredményeket hoztak.
 

Milyen hirdetési technikákkal lett ilyen kiemelkedő a rágógumi?

1915 év. Ingyenes rágógumi postai úton

A Wrigley alapítójának, kreativitásának és találékonyságának köszönhető, hogy a rágógumi a 20. század elején népszerű árucikk lett az Egyesült Államokban. 


Tulajdonképpen Mr Wrigley vállalkozása egy sikeres marketing lépésből fakadt.

William Wrigley szappan értékesítőként dolgozott, és az ügyfeleknek minden vásárlásnál ingyen adott egy- egy rágógumit.

Észrevette, hogy a rágógumira sokkal nagyobb kereslet mutatkozott, mint magára a szappanra, ezért 1891-től a rágógumi gyártására és értékesítésére összpontosított. 


Folyamatosan hirdette a rágógumit

Újságokban, folyóiratokban, a vasúti sínek mentén lévő hirdetőtáblákon, és az első rádiós hirdetők közé tartozott. 


Telefonkönyv és három rágógumi

De a legambiciózusabb reklámkampányai közül 1915-ben indult. William Wrigley három rágógumit küldött a telefonkönyvben szereplő amerikaiak mindegyikének. A mellékelt levélben a termék jótékony tulajdonságairól is beszélt: a lehelet frissítésére, a száj tisztítására és az emésztés serkentésére való képességről. 


8,5 millió amerikai ismerte meg a rágógumit

Az ország több, mint 8,5 millió lakosának sikerült bemutatnia az új terméket. Közülük sokan rendszeres vásárlók lettek, és a következő két évben a rágógumi értékesítése több mint ötszörösére nőtt. 

Néhány reklámtörténész azt állítja, hogy így született meg a közvetlen marketinget kampány.


Nincs minőségi engedmény (1944 )

Az 1940-es évek elején a rágógumi bekerült amerikai hadsereg ellátmányába. Az akkori orvosi kutatások bebizonyították, hogy a rágás enyhíti a stresszt, megnyugtatja és elősegíti az összpontosítást, mindez előnyös volt a katonák számára.


Ha nincs alapanyag a rágógumi gyártáshoz lehúzzuk a rolót?
Vagy kitalálunk valami zseniálisat, ahogy Philip Wrigley tette.

Úgy döntött, hogy átmenetileg leállítja a rágógumi gyártását, ahelyett, hogy olcsóbb nyersanyagokra váltana a termékminőség rovására. Annak ellenére, hogy a termelés szünetelt a vállalat továbbra is marketinggel és reklámmal foglalkozott. 


Az 1944-es kampányt a mai hirdetők is kultikusnak tartják
A plakátokon egy üres csomag Wrigley's Spearmint rágógumi volt.

„Emlékezz erre a csomagolásra, amiben  kiváló minőségű rágógumi volt. Addig üres marad, amíg újra nem tudunk gyártani egy Wrigley Spearmint minőségű terméket.”


És a fogyasztók hittek benne és megvárták
Amikor a második világháború véget ért, a vállalat újraindította rágógumi márkáit: Wrigley's Spearmint and JuicyFruit 1946-ban visszatért az üzletek polcaira, 1947-ben pedig a Doublemint. 

Ennek a lépésnek köszönhetően a márkának a nehéz időkben is sikerült megőriznie imázsát.

Vissza a cikk listához
Lépj velünk kapcsolatba!
Küldj nekünk üzenetet!
Elküldöm az üzenetet
További elérhetőségeink