Tényleg szükség van reklámra?

„Vállalkozást hirdetések nélkül vezetni olyan, mint egy lányra kacsintani a sötétben. Tudod, hogy mit csinálsz, de senki más nem.”

 

Ez a megállapítás S. H. Britt, amerikai szociálpszichológustól származik.
Rendben, akkor hallgassunk Britt professzorra és hirdessünk!

 

De milyen a jó reklám?

Nincs ideális recept, sok múlik a vállalkozás tevékenységén, a célközönségen, a pénzügyi lehetőségeken, de az aktuális gazdasági helyzet is befolyásoló tényező.

Van azonban néhány alapvető szabály, amelyek segítenek a minőségi hirdetés létrehozásában.

 

A reklámnak világosnak kell lennie

A reklámnak a lehető legegyszerűbbnek kell lennie, hogy a potenciális fogyasztó egy pillanat alatt megértse, miről van szó, és mit kínálnak neki. Azonnal fel kell kelteni a figyelmüket, ellenkező esetben az érdeklődésük egy szempillantás alatt elveszhet.

 

Csak a lényeget!

A jó minőségű reklámnak mindenek előtt tükröznie kell a vásárlásból származó előnyöket. Nincs értelme magát a terméket leírni anélkül, hogy megmutatnánk használatának előnyeit. A vevőnek egyértelműen meg kell értenie, hogy pontosan mit fog kapni a termék megvásárlásakor.

 

Jobb, ha színes a hirdetés?

Általában igen, de lehetnek kivételek. A marketing szakemberek azt állítják, hogy a többszínű hirdetések 45%–kal nagyobb figyelmet vonzanak, mint a hasonló fekete-fehér hirdetések. Az intenzív színek az érzelmek széles skáláját közvetíthetik. A marketing szakemberek szerint egy adott szín megtekintése számos asszociációt kelt az emberek tudatalatti szintjén.

 

Ha kép is van a hirdetésben?

Ebben az esetben figyelnie kell a kép elhelyezésére. A kép nem vonzhat több figyelmet, mint a szöveg. Fontos kiemelni a hirdetés mondanivalóját, és arra összpontosítani. Általában a szöveg nagy szemantikai terhelést hordoz, és prioritást élvez, ezért általában ki kell emelni.


Ugye, hogy nem is olyan egyszerű?

Vissza a cikk listához
Lépj velünk kapcsolatba!
Küldj nekünk üzenetet!
Elküldöm az üzenetet
További elérhetőségeink