Telefonvásárlási szokások az utóbbi évek során

Az nem is kérdés, hogy 2010. óta folyamatosan növekvő tendenciát mutat a mobiltelefonok vásárlása, mely egyik oka a fogyasztói társadalomra jellemző viselkedésforma, másrészről pedig az, hogy az állandóan fejlődő technika előnyei vonzzák a vevőket.

2014-ben készítettek egy kutatást hazánkban, mely időtartama három hónap volt és több, mint kétezer felnőtt közreműködésével készítettek el. A kutatás kiemelt célja az volt, hogy kiderüljön, mi motiválja a mobiltelefon vásárlókat, mikor új készüléket választanak maguknak. A vizsgálódás során kiderült, hogy egyértelműen növekszik a mobiltelefon értékesítésének száma, ami arra enged következtetni, hogy sokan nem csak akkor cserélik le készüléküket, mikor az tönkremegy. Elég, ha megtetszik egy új modell, egy új funkció vagy egy korszerű design, és máris megjelenik az igény az új mobiltelefon megvásárlására. Azáltal, hogy évről- évre számtalan újdonsággal büszkélkedhet minden telefonmárka, folyamatosan fenn tartják a vásárlók érdeklődését és igényét az újításra, mely a fiatalabb és az idősebb korosztály képviselőire egyaránt vonatkozik.

Azt figyelembe véve, hogy a mai mobiltelefonok és okostelefonok szerteágazó funkciókkal és tudással rendelkeznek, a mindennapi életünket könnyebbítik meg az információgyűjtés kapcsán. Legyen szó a tájékozódásról, útvonaltervezésről, mások eléréséről, üzenetek és e-mail-ek olvasásáról és írásáról, az okostelefonokon megtalálható internet mindennek a kulcsát jelenti. Lehet bárhol, az internet segítségével percek alatt új információkhoz juthatunk, így nem maradunk le semmiről akár közlekedés, akár vásárlás vagy sorban állás közben. Ez az internet és az új kor mobiltelefonjai, valamint okostelefonjai vonzereje minden korosztály számára.
Vissza a cikk listához