Ha ügyed van, inspiráció is van. Inspirálhatod vele követőid, hogy nekik is ügyük legyen. Büszkék lesznek rád és te is büszke lehetsz magadra, mert példát mutatsz. A példaképekre pedig mindig nagy szükség van.
Muszáj legyen egy ügyem?
Nem.
De dönthetsz úgy, hogy olyan témában vagy kérdésben vállalsz álláspontot és cselekszel, ami egyéni vagy társadalmi szinten is tud változást hozni az életünkben. Mert jó érzés neked és jó érzés másoknak is a támogatás abban, hogy tudatosabbak legyünk és jól élhető legyen a jövőnk is.
Miért ne lehetnél te a példamutató ebben.
Milyen ügyem lehet?
Pár példát mutatunk be azoktól, akiket biztosan sikeresnek látunk ebben:
Az NN biztosító az aktív életmód követe, hiszen a kollégák között is többen futnak rendszeresen. Ezért hitelesen tudják magukat képviseltetni azok előtt, akiket meg szeretnének szólítani – azokat, akiket foglalkoztat az egészséges életmód.
Használják a népszerűvé vált podcast műfaját marketingjükben, melynek epizódjaiban például ismert személyekkel beszélgetnek arról, hogyan képzik testüket. A Suhanj! és Jön Alapítvánnyal karöltve futóversenyekre buzdítanak, hol azért, hogy a fogyatékkal élők körében népszerűsítsék a mozgás örömét, hol pedig szemétszedő futást szerveznek, ami egy új környezettudatos sporttevékenység.
Papp Endre szabadúszó színész kezdeményezésére alakult meg a Zöld Színház Projekt, amely a jövő nézőiért, a környezetvédelem jegyében született meg. 21 színház csatlakozott hozzá ezidáig, és további kulturális szervezetek is sorban állnak, hogy osztozzanak a mozgalom víziójában és eszközrendszerében.
Mit jelent ez a színházak, szervezetek szintjén?
„Szelektíven kell gyűjteniük a hulladékot, de nem csak a műanyagra és a papírra gondolok, hanem mobiltelefon, üveg, elem, fénycső, használt tintapatron gyűjtőre. Megvannak a vállalkozók, szolgáltatók, akik ingyen biztosítják a gyűjtőedényeket. Szükséges egy zöld sarok kialakítása, és hogy évente két akciót, eseményt vállaljon vagy szervezzen az adott intézmény.” – részletezi Endre a program egy szeletét a szinhaz.online-nak adott interjújában.
Ezen kívül a nézőket például abban is tudják mozgósítani, hogy egy-egy előadás megvalósulásához leadhatják díszletnek, kelléknek a nem használt tárgyaikat.
Ahogy Endre is fogalmaz, a környezettudatosság sokszor „útvesztő” lehet, egy átláthatatlan információrengeteg, amit nehéz kibogozni. Ezért is nagyszerűek ezek az együttműködések, amelyek konkrét alternatívákat adnak a kezünkbe, hogyan lehetünk a magunk szintjén is sikeresek a környezetudatosságban. És nem mellesleg ezek az ügyek össze is tudnak minket kovácsolni, főleg ezekben az időkben, amikor ennyi széthúzás és előítélet van társadalmunkban.
A te munkahelyednek van olyan ügye, amit felvállaltok a nyilvánosság előtt, amire büszkék vagytok?