A tartalommarketing nem csak a megírt és közzétett témákat és szövegeket foglalja magában, melyek bizonyos rendszerességgel elérhetővé válnak az érdeklődők számára, hanem ezesetben fontos a tartalmak megosztása is, mely számos módon, sokféle eszköz segítségével megvalósulhat meg. Ide tartozik a kép és videó megosztás vagy például a közösségi oldalakon megfigyelhető posztolás is. De attól függetlenül, hogy melyik lehetőség a szimpatikus és hatékony, egy dolog mindig állandó és ugyanaz. Ez pedig a forrásoldal, vagyis az a honlap, amin elsőként megjelennek a szövegek. A megosztók csak a terjesztésben játszanak szerepet és segítik a marketing tevékenység végzését.
A tartalommarketing cikkeinek szövegezésmódja, illetve érdekfeszítő tartalma ragadja meg az olvasó figyelmét és következő nap vagy héten vonzza vissza a honlapra, hogy újabb ismeretekkel gazdagodjon. Egy felmérés szerint a válaszadó üzletemberek zöme -majdnem 80%-a-, azt válaszolta, hogy a hirdetések meggyőző szövegeit hagyva, inkább tartalommarketing cikkei alapján tájékozódik. Ami érthető, hiszen az emberek egy idő után telítődnek az állandóan befogadásra kerülő hatásokkal és inkább más információforrás után néznek. Ez is mutatja, hogy egy marketing szakembernek állandóan figyelnie kell a piac változásait, a fogyasztók és célcsoport tagjainak szokásváltozásait és minden esetben a szerint kell marketing stratégiát is választania. Jelenleg tehát már nem csak a hirdetések szolgálnak hiteles információval a vállalati döntéshozók számára, hanem egyes források is épp úgy közkedveltek lehetnek a számukra.