Tartalommarketing lényege és formai követelményei

A tartalommarketing egy nem régóta alkalmazott marketing ágazat, mely a 2010-es évek táján kezdte meg hódító útját. A manapság már sokak által alkalmazott technikákra épül, melyek szorosan összefonódtak a honlap optimalizálás tevékenységével. Semmiképpen se egy hirdetési formára gondoljunk, tehát nem kell semmit sem megvásárolni, havi szinten fizetni érte, mint például a google adwords kampányok készítése alkalmával. A tartalommarketing inkább arra irányul, hogy tevékenységünk végzése során pontosan tisztában vagyunk célcsoportunk jellemzőivel és legfőképp érdeklődési köreikkel. A tartalommarketing által igyekszünk szimpátiát ébreszteni a célcsoport tagjai körében, illetve felkelteni érdeklődésüket és elérni, hogy állandó olvasóvá, ezt követően pedig vásárlóvá, illetve ügyféllé váljanak.

A tartalommarketing végzése közben a honlap tevékenységét és szolgáltatásait figyelembe véve, releváns szövegek és aloldalak létrehozásáról van szó. Egy jól felépített aloldal szövege lebilincselheti az olvasót, és hosszútávon elkötelezetté teheti, mely márkahűséghez is vezethet. Ehhez viszont rendkívüli módon kell ismerni a célcsoport tagjait, illetve érdeklődési köreiket, hogy azoknak megfelelő témákkal tudjunk szolgálni a számukra.

Mindezek mellett tartalommarketing esetében nagyon fontos a rendszeresség, vagyis arra szoktatni az érdeklődőket, hogy bizonyos időközönként látogassanak vissza a honlapunkra és keressék az újdonságokat. Ezt pedig csak úgy érhetjük el, ha időt és energiát nem spórolva napi, heti vagy maximum havi rendszerességgel feltöltjük oldalainkat újabb érdekes írásokkal, amik ismét éreklődéssel töltik el az olvasókat.

Vissza a cikk listához