Áremeléssel, vagy magas árakkal szerezzünk vásárlókat?
A piacra lépéskor a vállalatok általában a csökkentett árak stratégiáját választják annak érdekében, hogy felkeltsék a vásárlók figyelmét, érdeklődését termékükre és persze rávegyék őket a vásárlásra.
A Timberland cipőmárka és a Red Bull energiaital gyártója éppen az ellenkező, és valljuk be, elég szokatlan marketing stratégiát választott.
A Timberland legenda szerint a vásárlók elismerték ugyan, hogy a gyár által előállított cipők nagyon jó minőségűek, kedvelték is, de mégsem vásárolták.
Az alacsony ár volt az oka?
Ma már biztosan nem tudjuk meg, de tény, hogy amikor felemelték a cipők árát, az eladások növekedni kezdtek.
A Red Bull szakemberei is ezt a szokatlan marketing stratégiát alkalmazták egyik új termékük piacra dobásánál. A figyelem felkeltése érdekében az italt nem csupán teljesen új termékként mutatták be, hanem az ár növelésének taktikáját választották.
Ha a fogyasztónak például 2 dollárt kellett fizetnie egy doboz Coca-Colaért, akkor a Red Bull dobozáért 5 dollárt kellett fizetnie.
A magas árat az energiaital különleges tulajdonságaival támasztották alá, ami egy szokásos üdítőitalban nem találhatóak meg.
Vissza a cikk listához