Személyre szabottság növekvő jelentősége

Az online marketing egyik legnagyobb előnye az offline marketinggel szemben, hogy sokkal jobban személyre szabható. A személyre szabottság terjedése a fogyasztók és a gyártók érdeke is.

Nézzük meg a személyre szabottság előnyeit először a fogyasztók szempontjából.

Mindenki tapasztalja, hogy mindenhonnan reklámok ömlenek ránk. Az interneten tömegével, az utcán, a tévében, a rádióban stb. Az emberi agy nem tudja az összes rázúduló információt feldolgozni, ezért egy idő után elkezdi figyelmen kívül hagyni őket. Természetesen elraktározódik valahol az agyban minden látott kép és hang, de a tudatos énünk gyakran kerüli a reklámokat. Ez különösen akkor igaz, ha számunkra irreleváns reklámokkal és hirdetésekkel bombáznak minket. Az online tér fejlődésével abba az irányba tartunk, hogy a felhasználók csak olyan témájú hirdetéseket lássanak, amik valóban érdekelhetik őket. Erről az internetes tevékenységünk közben szereznek információkat a gyártók. Ha valamilyen terméket szeretnénk vásárolni és rákeresünk az interneten, ezután jó eséllyel még hetekig fogunk ilyen témájú hirdetésekkel találkozni Facebookon vagy a Google fizetett hirdetései között. Így elkerülnek minket a számunkra érdektelen témájú hirdetések, ezzel is csökkentve a felénk irányuló hirdetések számát.

A gyártók szempontjából is nagyon hasznos a hirdetések és tartalmak személyre szabása, mert a fizetett hirdetések így biztosan olyan emberekhez fognak eljutni, akik potenciális vásárlók lehetnek. Ma már rengeteg érdeklődési kör, életkor, lakhely és egyéb jellemzők alapján lehet csoportosítani a fogyasztókat és minden csoportnak a számára megfelelő hirdetést lehet küldeni.

Az online marketingben a személyre szabottság jelentősége a jövőben csak erősödni fog, így minden vállalatnak hangsúlyt kell helyeznie rá.

Vissza a cikk listához