A belátható jövőben a nemek szempontjából semleges marketing lesz a fogyasztói piac fő sodra egy feltörekvő társadalmi norma hatására.
Az elkövetkező öt évben alapvető változás következik be a fogyasztói termékek tervezésében és a marketing kommunikációban, ez pedig a semleges marketing.
Férfi és női termékek vesznek körül minket, és egyes márkák aktívan szabványosítják a nőiességet és, - vagy férfiasságot, mind a terméktervezésben, mind a reklámozásban. A változás jelei és a nemi alapú termékkategóriák fokozatos megszüntetése azonban már megfigyelhető.
A márkaépítés nem mindig volt nemfüggő.
Kezdetben a termékeket a funkcionális jellemzők szerint reklámozták. A nőket nem tekintették fontos gazdasági szegmensnek, így a márkáknak nem volt érdekük a kommunikáció szétválasztása.
Ez különösen a 19. század közepétől a végéig tartó időszakra volt jellemző. Az első sampont mielőtt "férfias" vagy "nőies" lett volna, univerzális tisztítószerként forgalmazták. Ugyanez vonatkozik a cigarettákra is, azt hitték , hogy füstjük hasznos tulajdonságokkal rendelkezik: megment a betegségektől és megőrzi a tüdő egészségét.
Reakciók a nemi márkaépítésre
A legújabb kutatások azt mutatják, hogy ma sok fogyasztó ellenzi a nemi pozicionálást a reklámokban.
Nemi szempontból semleges marketinga jövő, nem bináris
A nem- semleges márkák már független márkákként és nagy cégek részeként debütáltak.
Az ok egyáltalán nem az, hogy „minden fiúból lány lesz” vagy fordítva, hanem az, hogy a fogyasztók már nem tartják elfogadhatónak, hogy a márkák beavatkozzanak nemi identitásuk finom és színes szövetébe.
Azaz, ez is egy magyarázat.