Semleges marketing

A belátható jövőben a nemek szempontjából semleges marketing lesz a fogyasztói piac fő sodra egy feltörekvő társadalmi norma hatására.

Az elkövetkező öt évben alapvető változás következik be a fogyasztói termékek tervezésében és a marketing kommunikációban, ez pedig a semleges marketing.

Férfi és női termékek vesznek körül minket, és egyes márkák aktívan szabványosítják a nőiességet és, - vagy férfiasságot, mind a terméktervezésben, mind a reklámozásban. A változás jelei és a nemi alapú termékkategóriák fokozatos megszüntetése azonban már megfigyelhető.

 

A márkaépítés nem mindig volt nemfüggő. 

Kezdetben a termékeket a funkcionális jellemzők szerint reklámozták. A nőket nem tekintették fontos gazdasági szegmensnek, így a márkáknak nem volt érdekük a kommunikáció szétválasztása.

Ez különösen a 19. század közepétől a végéig tartó időszakra volt jellemző. Az első sampont mielőtt "férfias" vagy "nőies" lett volna, univerzális tisztítószerként forgalmazták. Ugyanez vonatkozik a cigarettákra is, azt hitték , hogy füstjük hasznos tulajdonságokkal rendelkezik: megment a betegségektől és megőrzi a tüdő egészségét.

 

Reakciók a nemi márkaépítésre

A legújabb kutatások azt mutatják, hogy ma sok fogyasztó ellenzi a nemi pozicionálást a reklámokban.

 

Nemi szempontból semleges marketinga jövő, nem bináris

A nem- semleges márkák már független márkákként és nagy cégek részeként debütáltak.

Az ok egyáltalán nem az, hogy „minden fiúból lány lesz” vagy fordítva, hanem az, hogy a fogyasztók már nem tartják elfogadhatónak, hogy a márkák beavatkozzanak nemi identitásuk finom és színes szövetébe.

 

Azaz, ez is egy magyarázat.

Vissza a cikk listához
Lépj velünk kapcsolatba!
Küldj nekünk üzenetet!
Elküldöm az üzenetet
További elérhetőségeink