Salvador Dali marketingművész is volt?

De mennyire!

Salvador Dali nemcsak úttörő szerepet játszott a rendhagyó marketing technikák alkalmazásában, saját imázsának felépítésében, hanem művész is volt a lehetőségek kiszűrése és márkaépítés tekintetében. Mindezt pusztító háborúk és világjárványok közepette, amikor az információk terjesztésének eszközei egészen mások voltak, mint ma.


Nap, mint nap látunk marketingre épült birodalmakat.

A marketing szakemberek tudják, hogy a fogyasztókat folyamatosan meg kell lepni, ha azt akarják, hogy pénzüket arra költsék, amit el akarnak adni.


Dali ezt több mint 65 évvel ezelőtt tudta.

Ami a marketinget és a márkaépítést illeti, Dali megelőzte kortársait, és utat nyitott sok művész, híresség és márka előtt, akik ma is gyakorolják taktikáját.


Salvador Dali bajusza védjegy

Dali világhírű volt különcségéről, különösen a bajusza, amely felejthetetlenné tette, persze a művészetén kívül.

Dali észrevette, hogy minél különcebb a viselkedése, egyesek annál inkább vonzódnak hozzá, míg másokat egyre jobban irritál. Ez azonban sokkal több figyelmet jelentett, függetlenül attól, hogy az emberek jót vagy rosszat beszéltek-e róla.

Salvador Dali tisztában volt azzal, hogy mennyire nem konvencionális, és igen, szerette a vitákat, mert szerette a figyelmet, és tudta, hogy ez csak nagyobb ismertséget és több üzletet jelent számára.

Dali minden más művésznél korábban sajátította el a kereskedelmi együttműködés művészetét


Cipő sapka

A két világháború között a divattervezés művésze volt Elsa Schiaparelli. Schiaparelli Dalival közösen készített tervei a legismertebbek. Legemlékezetesebb a „cipőkalap”, és az ikonikus „Homárruha”, amely Schiaparelli 1937.évi nyári/őszi kollekciójában debütált.

https://fashionhistory.fitnyc.edu/1937-schiaparelli-lobster/


Ékszer tervek

1941 és 1958 között Salvador Dalí egy teljes ékszer kollekciót tervezett Ertman és Alemany, két New York-i ékszerész műhelyében. A Trisztán és Izolda bross ezév áprilisában huszonötezer dollárért kelt el.

https://www.christies.com/en/lot/lot-6312115


Még grafikusként is rögtönzött

1969-ben barátja, Enric Bernat panaszkodott Dalinak, hogy terméke, a Chupa Chups nyalóka nem megy olyan jól, ahogy kellene.


Dali kevesebb, mint egy óra alatt újratervezte a cukorka logóját.

Bár első ránézésre úgy tűnik, hogy Dalí nem sokat változtatott, valójában – és itt a művészet ereje - meglehetősen sokat.

  • Az első, hogy egyetlen piros színt használt sárga alapon,
  • másodszor megteremtette a Chupa Chups identitásának egyik legerősebb elemét: a logót körülvevő virágformát.
  • Dali ragaszkodott ahhoz, hogy a tervét a nyalóka tetejére helyezzék, nem pedig az oldalára, hogy mindig láthatóbb legyen.

Bernat követte tanácsait, és a Dali logót ma is használják, minimális variációkkal. Évente több mint ötmilliárd Chupa Chups nyalókát értékesítenek több mint 150 országban, és a logó mindenhol felismerhető.

Vissza a cikk listához
Lépj velünk kapcsolatba!
Küldj nekünk üzenetet!
Elküldöm az üzenetet
További elérhetőségeink