Az online marketing tevékenység tulajdonképpen digitális reklámozást jelent, vagyis a termékek és szolgáltatások pozícionálását az interneten. A tevékenység célja az eladás. Ez egy viszonylag új szakterület, amely az internettel párhuzamosan alakult ki. Működési mechanizmusa értelemszerűen a hagyományos reklámozás által meghatározott.
A hagyományos és az online marketing között lényeges különbség a célcsoporttal történő kommunikáció, vagyis a viselkedésminták, igények alapján előállított tartalom, amely valamilyen reakciót vált ki, interakciót generál.
Az online marketingnek nagyon sok eszköze van a vásárlókkal történő kommunikációra. Ilyen például a közösségi média, a keresőoptimalizálás, a Google Adwords, a Google Analytics, vagy a remarketing. Az utóbbi bizonyult az egyik leghatékonyabb módszernek a webshopok forgalmának növelésében. Az ilyen jellegű hirdetések a fogyasztók igényeit, érdeklődését tanulmányozzák a böngészési előzmények alapján. Ezek az információk pedig célzott hirdetésekhez vezetnek. Bizonyára mindenki számára ismerős az a helyzet, amikor például cipőt vásárol, rákeres a termékre az interneten, és ezt követően még hosszú ideig ilyen jellegű hirdetések jelennek meg számára a közösségi oldalukon. Na, ez a remarketing!