Pink dollár, avagy a „meleg gazdagság mítosza

Minden a marketing szakemberekkel kezdődött!  Kutatásaik során megállapították, hogy a meleg, leszbikus, biszexuális és transz nemű , röviden: LGBT(Q) közösség teljes éves jövedelme a 835 milliárd dollárt is meghaladja. A felmérések ugyan nem voltak reprezentatívak, de beindították azt, amit a kutatók azóta  a „meleg gazdagság mítoszának” neveznek. Noha az LGBT(Q)  közösség tagjai a népesség szempontjából jelentéktelen kisebbségnek tűnik, a gazdasági életre nagy befolyással bírnak.

Ki volt az első „merész” reklámozó?

  • Az Absolut vodka volt az első márka, amely a meleg piac felé nézett, és meleg üzletekben teljes oldalú hirdetéseket jelenetetett meg. 
  • A Boodles Gin meleg kiadványokban reklámozott, de a legtöbb hirdetési bevételük a helyi meleg bárokból és vállalkozásokból származott.

A „rózsaszín dollár” iránti új érdeklődés egybeesett a melegek és a leszbikusok médiában való láthatóságának jelentős növekedésével. Az 1980-as években a HIV / AIDS-krízis és a betegséget körülvevő stigma miatt, a társadalom ellenérzéseit figyelembe véve, a marketing szakemberek visszavonulót fújtak a reklámkampányok megtervezésénél. Az Abszolút vodka marketing szakemberei nem adták meg magukat, nem álltak le a kifejezetten melegeknek szánt italuk reklámozásával.

Ki reklámozott először televízióban homoszexuális szereplőkkel?

Nos, 1994-ben az Ikea volt az első márka, amely a homoszexuális karakterekre összpontosított reklámkampányt készített. A TV reklámban egy meleg férfi párt mutattak be, akik kiváló stílus- és divatérzékkel bútorokat válogattak a boltban. Radikális volt ez a reklám, mert megtörte a homoszexualitás stigmáját.  A pár minden tekintetben úgy viselkedett, mint egy házaspár „normálisan” és „természetesen”. A meleg csoportok széles körben ünnepelték a reklámot.

Vissza a cikk listához