Minden a marketing szakemberekkel kezdődött! Kutatásaik során megállapították, hogy a meleg, leszbikus, biszexuális és transz nemű , röviden: LGBT(Q) közösség teljes éves jövedelme a 835 milliárd dollárt is meghaladja. A felmérések ugyan nem voltak reprezentatívak, de beindították azt, amit a kutatók azóta a „meleg gazdagság mítoszának” neveznek. Noha az LGBT(Q) közösség tagjai a népesség szempontjából jelentéktelen kisebbségnek tűnik, a gazdasági életre nagy befolyással bírnak.
Ki volt az első „merész” reklámozó?
A „rózsaszín dollár” iránti új érdeklődés egybeesett a melegek és a leszbikusok médiában való láthatóságának jelentős növekedésével. Az 1980-as években a HIV / AIDS-krízis és a betegséget körülvevő stigma miatt, a társadalom ellenérzéseit figyelembe véve, a marketing szakemberek visszavonulót fújtak a reklámkampányok megtervezésénél. Az Abszolút vodka marketing szakemberei nem adták meg magukat, nem álltak le a kifejezetten melegeknek szánt italuk reklámozásával.
Ki reklámozott először televízióban homoszexuális szereplőkkel?
Nos, 1994-ben az Ikea volt az első márka, amely a homoszexuális karakterekre összpontosított reklámkampányt készített. A TV reklámban egy meleg férfi párt mutattak be, akik kiváló stílus- és divatérzékkel bútorokat válogattak a boltban. Radikális volt ez a reklám, mert megtörte a homoszexualitás stigmáját. A pár minden tekintetben úgy viselkedett, mint egy házaspár „normálisan” és „természetesen”. A meleg csoportok széles körben ünnepelték a reklámot.
Vissza a cikk listához