Minden jól ismert márkának meg van a maga védjegy evolúciós története. A legendás cégek legelső logói nagyon különböznek a ma megszokottaktól. A minimalizmus, a felesleges részletektől való megszabadulás a modern márkaváltás trendje. Az elmúlt években neves cégek logóit sokféle platformon és médián használták, ezért fontos az identitás (vizuális márkaazonosító rendszer) hozzájuk való adaptálása.
Ha az üzleti márkaépítési stratégiáról van szó, a céglogó elkészítése a marketing szakemberek egyik legfontosabb és legfelelősebb feladata. Nagyon fontos, hiszen minden marketing kampányban (online és offline is) használják, és általában egy egyszerű logó az, amely az egyik legemlékezetesebb márkaelem lesz.
A híres márkák számos logóját nem professzionális tervezők, vagy marketing szakemberek készítették, hanem a cég alapítói, asszisztensei, vagy éppen családtagjaik rajzolták. Előfordult, hogy világhírű építészek, művészek vettek részt a tervezésben. Néhány ikonikus céglogó szinte véletlenül jött létre, néhány az évek során fejlődött, és néhány bizonyrejtett jelentéssel is bír.
„Az emblémán dagadt has látható!”
A Pepsi logója gyakran változott az elmúlt száz évben. Egészen a közelmúltig a cég neve teljesen eltűnt a logóról egy labda formájú valamire változott. Pepsi logó sok kritikát és nem mellékesen, sok gúnyrajzot is kapott, nem kis részben azért, mert a fogyasztók a Pepsi "felfújt hasát" a kifogástalanul elegáns Coca-Cola logóhoz hasonlították.
A Pepsi újratervezte a logóját
Az újratervezés részeként a Pepsi szót visszahelyezték a „labda” közepére, és egyedi, nagybetűs betűtípussal írták. A PepsiCo házon belüli tervezőcsapata a fekete színt választotta a korábbi fehér és kék változatok helyett.