Open-source marketing

Az open-source angol kifejezést eredetileg a szoftverfejlesztésben használták. A mára már mozgalommá alakult irányzat elindítója a Nescape vállalat volt, ugyanis 1998-ban a „Navigator” nevű böngészőprogramjának forráskódját nyilvánossá, szabadon elérhetővé tette. Ez azért volt hatalmas dolog, mert abban az időben a Microsoft volt a vezető böngésző az „Explorer” verziójával.

Mára viszont jellemzővé vált, hogy a cégek nem csak a szoftvereket teszik nyilvánossá, hanem megkérdezik a fogyasztók véleményét, kíváncsiak új ötleteikre, ezáltal bevonják őket is az alkotó folyamatba a különböző szolgáltatásaikkal kapcsolatban. Az open-source marketing arra ösztönzi a fogyasztókat, hogy merjék elmondani véleményüket, osszák meg nyíltan tapasztalataikat és érzéseiket az adott termékkel vagy márkával kapcsolatban. Ezzel a módszerrel szépen, lassan elérhető a fogyasztók személyes kötődése az adott termékhez és az adott márkának saját rajongói, támogató közössége tud kialakulni.

Amellett, hogy open-source marketing alkalmazása során egy biztos fogyasztói bázis alakul ki, az elégedett vásárló továbbadja a hírét az adott terméknek, így öntudatlanul is az adott márka reklámozójává válik. Valószínűleg sok, azonos célcsoportba tartozó ismerőse van, akiket ezáltal még könnyebben el lehet érni.

Emellett a másik oldal is nagyon lényeges, hogy a fogyasztók is haszonként élik meg az open-source marketinget. Ugyanis úgy érezhetik, hogy van lehetőségük és ráhatásuk az adott termékre vagy szolgáltatásra, a gyártót érdekli a véleményük, és fontos számára. A megbecsültség érzése pedig nagyon lényeges szükséglet. 

 

Vissza a cikk listához