Online reklám a győztes!

Magyarország minden egyes lakosára 26.589,29 Ft-ot fordítottak a hirdetők reklám költségként!

Utáljuk a reklámokat! Bárhová nézünk, mindenhonnan üvöltenek ránk a reklámok. Legyél, szép, legyél egészséges, csak velünk lehet, csak érted vagyunk, csak nálunk…..

Interneten az online reklámok, a televízióban reklám filmek, az újságban reklám cikkek, az utcákon óriásplakátok. Óvják, egészségünket megmutatják, mit kell tennünk, nehogy megbetegedjünk, és ha a figyelmeztetésük ellenére mégis elkaptuk a kórt, gyógyuláshoz a legkiválóbb szerekre hívják fel figyelmünket, amivel visszanyerhetjük fittségünket.

Kell ez nekünk?

Lássunk egy kis statisztikát!

Magyarországon 2018-ban 260 milliárd forintot költöttek a reklámozók, ezt az adatot a Magyar Reklámszövetség elnöke közölte egy budapesti szakmai konferencián. Óriási összegről van szó, nemde?!

A legnagyobb részesedést elérő internetes online reklámok a tavaly előtti 31,71 százalék után tavaly 33,57 százalékot értek el. A televíziós reklámok részesedése 2017-hez viszonyítva 24,88 százalékról 23,31 százalékra, a nyomtatott sajtóé 15,84 százalékról 15,21 százalékra, a direkt marketingé 13,56 százalékról 13,2 százalékra csökkent. Az outdoor (közterületi, kültéri) részaránya viszont 7,7 százalékról 8,32 százalékra, a rádiós reklámoké 4,12 százalékról 4,19 százalékra, a mozi hirdetéseké 1,03 százalékról 1,1 százalékra nőtt.

A számok önmagukért beszélnek. Növekedést az online reklámokon kívül csak a közterületi reklámok értek el.

És egy kis számolás, ami gyakorlatilag semmire nem jó, de nagyon érdekes.:

Magyarország lakossága: 2018  év: 9 778 371 fő

A reklámra történő kifizetések összege: 2018 év: 260.000.000.000 , - Ft

260.000.000.000 : 9.778.371 = 26.589,29

Magyarország minden egyes lakosára 26.589,29 Ft-ot fordítottak a hirdetők reklámköltségként!

Nemzetközi tapasztalatok szerint minden reklámra költött összeg sokszoros növekedést eredményez, állítják a szakemberek.

Vissza a cikk listához