Online marketing feladatok, amiket jobb, ha profikra bízunk (2. rész)

A következő, szakértelmet kívánó feladat is a weboldalakhoz kapcsolódik, ezt pedig a mobilra optimalizálás. Az internetes keresések túlnyomó többsége telefonon keresztül történik, nem is csoda, hiszen a mobilunkat mindenhova magunkkal visszük. A Google tavaly bejelentette, hogy azok a weboldalak, amelyek nem rendelkeznek mobilbarát verzióval, automatikusan hátrányba kerülnek azokkal szemben, amelyek viszont igen. Így nem csoda, hogy minden cég jól felfogott érdeke, hogy megtörténjen a weboldala mobilbaráttá alakítása. Amennyiben valaki nem programozó, úgy a Google találati listáján való sikeres megjelenés érdekében, ehhez a művelethez is egy online ügynökség szakértemére van szükség.

Amire egy átlagos cégnek, amelyik nem rendelkezik külön marketing osztállyal, egészen biztos, hogy nem lesz kapacitása, az a piackutatás. Pedig a piackutatással kezdődik az egész online marketing stratégia kialakítása. Ahhoz, hogy sikeresen adjuk el a termékünket, tudnunk kell, hogy kik a potenciális vevőink, hol és milyen módon tudjuk őket a leghatékonyabban elérni. Ehhez nagyon részletes és pontos információkra van szükségünk, amit a piackutatás során tudunk megszerezni.

Ha megvannak az eredmények, kezdődhet az igazi munka. Meg kell határozni, hogy a számunkra releváns célcsoportot milyen eszközökkel tudjuk elérni. Célszerű olyan kommunikációs csatornát választani, amelyet az adott csoport a leginkább használ és elfogad. Ha tinédzsereknek akarunk például eladni valamit, ne a Linkedin megjelenésekbe fektessünk energiát, hanem a Twitterbe és Instagramba. Ha pedig az idősebb korosztályt akarjuk megszólítani, jobban járunk a hírlevéllel vagy a Facebookkal. Ezeknek a meghatározása szintén online ügynökség szakembereinek segítségével történhet meg a leghatékonyabban.

Vissza a cikk listához