Új márkanév alatt nyitnak újra a McDonald's éttermei Oroszországban
A McDonald's májusban jelentette be kilépését az orosz piacról, mondván, hogy az ukrajnai orosz invázió miatt eladja 850 éttermét. A McDonald's több száz oroszországi telephelyet zárt be, ami a cégnek körülbelül havi 55 millió dollárjába került.
Orosz éttermeinek eladása volt az első alkalom, hogy a vállalat „kiszakadt”, vagy kilépett egy jelentős piacról.
Óriási veszteség ez a McDonald's - nak?
Nézzük a számokat:
A McDonald's teljes bevétele 23,22 milliárd USD volt 2021-ben az Egyesült Államok termelte a bevételek legnagyobb részét – 8,71 milliárd dollárt. A McDonald's teljes bevételéhez azonban 2021-ben a nemzetközileg működtetett piacok járultak hozzá a legnagyobb összeggel, beleértve, de nem kizárólagosan Ausztráliát, Franciaországot, Kanadát és az Egyesült Királyságot.
Mit állít a McDonald's?
Ozan, a McDonald's pénzügyi igazgatója elmondta, hogy korábban az orosz piac a rendszerszintű árbevétel durván 2%-át, a bevételek 7%-át és a működési bevételek 2%-át képviselte. Az éves jelentése alapján ez 2021-ben körülbelül 2,2 milliárd dollár összértékesítést jelentett volna mind a franchise-alapú, mind a vállalati tulajdonú éttermekben. A McDonald's szerint körülbelül 1,2 milliárd dolláros költséget terhelték az oroszországi kilépéssel kapcsolatban.
Veszteségnek veszteség, de egy biztos, hogy nem rengeti meg a McDonald's létét.
Az orosz főváros egykori McDonald's éttermei új néven, Vkusno & tochka ("Ízletes és ennyi") nyitottak újra, immár orosz tulajdonban. Új korszak kezdődött az oroszországi gyorséttermi és gazdasági életben. Az üzlet egy új logóval – egy stilizált hamburgerrel két sült krumplival – és egy szlogennel büszkélkedhet: „A név változik, a szerelem marad”
A McDonald's másolata nem új trend.
Az oroszok által megszállt Donyeckben található McDonald's-t Don Mak-ra keresztelték, miután a várost elfoglalták a háború 2014-es kezdete után.
McDonald's végleg kivonult Oroszországból?
Soha ne mondd, hogy soha!