Nestlé, Japán és egy pszichoanalitikus!

Az 1970-es években Japánt már sikeresen meghódították az ismert nyugati márkák.

Nestlé is úgy gondolta, hogy neki is jut hely az egyre növekvő Japán piacon, ezért kiváló minőségű és megfizethető áru termékeket kínált az embereknek.

Azonban az elvárható profit helyett az értékesítés fokozatosan csökkent, mígnem teljesen összeomlott.

 

Miért nem isszák a kávét a Japánok?

A Nestlé marketing csapat 1975-ben egy francia pszichoanalitikus, Cliff Rapaille segítségét kérték a számukra megmagyarázhatatlan rejtély megoldására.

A pszichoanalitikus kutatásokba kezdett

A pszichoanalitikus több csoporttal végzett excentrikus kísérletet. Megnyugtató zene mellett megkérte a résztvevőket, hogy feküdjenek le a földre, és emlékezzenek gyermekkorukra. Aztán Rapaille elkezdett felsorolni különféle ételeket, és megkérdezte, hogy azok milyen érzelmeket idéznek fel bennük.

Kávé és semmi?

Amikor a kávét említette, nem volt válasz - a résztvevők többségének egyszerűen nem voltak megfelelő emlékei. Nem próbálták ki, így nem volt érzelmi kötődésük a kávéhoz. Bebizonyosodott, hogy nem a Nestlé termékével van a baj. 

A gyermekkori tapasztalatok befolyásolják az ember felnőttként való viselkedését, mivel Japánban a teát évezredek óta isszák, a kávé fogyasztása nagyon ritka volt.

Ez a pillanat fordulópontnak bizonyult és a 20. század egyik legmerészebb marketing ötletének alapját képezte.

Lassú víz partot mos, mondja a magyar ember.

 

A Nestlé sem sietett sehova, hosszútávra tervezett

Ahelyett, hogy hatalmas marketing költségeket pazaroltak volna el a japán emberek gyors meggyőzésére, a társaság egy hosszabb távú stratégiát választott a kávé fogyasztására.

Kávéval ízesített cukorka

A stratégia jól működött azért is, mert a Nestlé rendkívül sikeres édességgyártónak bizonyult, a vállalat vezető szerepet vállalt a világ minden piacán.

A Nestle a japán üzletek polcait kávés cukrokkal töltötte meg, amelyek azonnal népszerűvé váltak a gyermekek és tinédzserek körében. Idővel a szüleik is hozzászoktak a kávé ízéhez, akik kíváncsiságból úgy döntöttek, hogy kipróbálják az új édességet.

Nestlé és a koffein függőség

Néhány évvel később a Nestlé megpróbálta újra eladni a kávét Japánban, és ezúttal az eredmény teljesen más volt. A kávés cukorkák vásárlói rákaptak a koffein ízére és hatására.

 

A Nestlé termékei és kávékínálata meghódította a Japán piacot.

Ma a Nestlé továbbra is az egyik vezető márka Japánban, évente több millió tonna kávét szállít az országba.

Nehéz elképzelni, hogy néhány évtizeddel ezelőtt alig tudott eladni egy csésze kávét.

Ez a történet ismét bebizonyítja, hogy az értékesítés felé vezető út erős érzelmi kötelékek kiépítésén keresztül vezet a fogyasztók szívéhez. 

A Nestlének volt ideje és pénze a kísérletezéshez, de meg volt bennük a szükséges bátorság és kitartás is az eredmény eléréséhez.

Vissza a cikk listához
Lépj velünk kapcsolatba!
Küldj nekünk üzenetet!
Elküldöm az üzenetet
További elérhetőségeink