Néhány jó tanács a B2B marketing alkalmazásához (2. rész)

A B2B marketing esetében a kreatív és figyelemfelkeltő honlap készítésén túl érdemes odafigyelni a megfelelő stratégia kialakítására. A B2B marketing alapja a hatékonyság és a gyors meggyőzés képessége, hiszen egy vállalati vezetővel történő személyes találkozás után nincs több lehetőségünk hatást gyakorolni rá. Ha első alkalommal nem váltunk számára szimpatikussá és nem győztük meg arról, hogy hasznos számára a közös együttműködés, akkor pozíciónk javítására a későbbiek folyamán nem lesz több esélyünk.

Éppen ezért nagyon át kell gondolni, apró részletességgel meg kell tervezni az összes lépést és az ügyféltől kapott minden reakcióra ki kell találni egy meggyőző választ. Ehhez nem elég a tankönyvekből készülni. A B2B marketing végzéséhez élettapasztalat és jó emberismeret is szükséges. Ha bennünk ez nincs meg, dolgozzunk együtt olyanokkal, akikben viszont igen, akiktől tanulhatunk, akik segítségét akár napi szinten igénybe vehetjük. Nem szégyen, hogy még nem tudunk mindent, hogy nincs minden kifogásra kész válaszunk, vagy, hogy még nem sikerült kiismernünk az emberek viselkedését. Ehhez idő és tapasztalat szükséges. Legyünk bátrak és merjük próbálgatni a szárnyainkat, valamint bevetni a tanult módszereket. A B2B marketing alkalmazása egy hosszan tartó folyamat, mely állandó készenlétet és fejlődni akarást igényel.

Mindezek mellett fontos a megfelelő módszerek megválasztása is, vagyis, hogy miképpen közelítjük meg a potenciális ügyfelet. Nem szabad csak a „már jól bevált” eszközöket alkalmazni. Az, ami az egyik ügyfél megszerzésénél bevált, nem biztos, hogy a másiknál is hatásos lesz. Ismerjük ki potenciális ügyfeleinket, a döntéshozók személyiségét és fontos tisztában lenni azzal is, hogy ők pontosan mire vágynak, hiszen pontosan azt kell kínálni a számukra. A B2B marketing fontos része a felkészültség, a jól informáltság. Nehogy az ismeretek hiánya miatt bukjunk el egy jó ügyfelet.
Vissza a cikk listához