Néhány jó tanács a B2B marketing alkalmazásához (1. rész)

Ezen cikkünkben azoknak szeretnénk pár tanáccsal és ötlettel szolgálni, akik B2B marketinggel foglalkoznak. Próbálunk választ adni arra, mi az, amit érdemes lehet átgondolni és talán a megfogadni is a siker érdekében.

Annak érdekében, ha egy kereskedő vagy szolgáltató szeretné a vállalati vezetőket meggyőzni arról, hogy valóban érdemes az ő termékeit megvásárolni vagy szolgáltatásait igénybe venni, igen fontos a pozitív első benyomás keltése. Ez nem csak a személyes találkozásra vonatkozik, érdemes ezt tágabb értelemben venni. Gondoljunk csak bele, hogy az estek nagy többségében hol találkozik először a leendő ügyfél és a vállalat? Természetesen az interneten.

Ha valaki magánszemélyként szeretne egy új terméket vásárolni vagy egy szolgáltatást igénybe venni, akkor is az internet az, amin legelőször tájékozódik az eladókról. Számba veszi a lehetőségeket, megannyi vállalat kínálatát böngészi végig. Aztán pedig igényeinek, a kínált termékek jellemzőinek, valamint az árak összehasonlítását követően elmegy személyesen is a boltba. De sokszor csak az után dönt, miután körbenézett, megfogdosta és átvizsgálta a kiszemelt árucikket.

Ugyanez történik vállalati szinten is. Ha egy céges vezetőben felmerül az igény valami iránt, először felméri a terepet, amihez általában a leggyorsabb módszert, az internetet hívja segítségül. Ily módon a legelső, amivel a keresgető céges vezető találkozik, az a vállalat honlapja. Ha az kellőképp tetszetős, informatív és megnyerő, csak akkor jöhet a személyes kapcsolatfelvétel és kerülhet sor a találkozásra. Vagyis nem szabad lebecsülni egy honlap jelentőségét. Napjainkban már nem elég, hogy „csak” úgy van egy weboldal. Azt állandóan karban kell tartani, akciókkal és újdonságokkal kell frissíteni, napra késszé kell tenni.

A B2B marketing használatakor ez a lépés még nagyobb jelentőséggel bír. Bár az is lehet, hogy a kiszemelt vállalati vezetőben már megjelent az igény valami iránt, mégis kínálatunkkal mi keressük meg őt és nem fordítva. Tehát a kíváncsiságán kívül nincs sok minden, ami motiválná őt a velünk való találkozásban. Vagyis első megkeresésre igen hatékonynak, figyelemfelkeltőnek és kreatívnak kell lennünk ahhoz, hogy megragadjuk és ránk szánja az idejét. Ennek egyik eszköze egy profi weboldal tervezése és készítése, amit a B2B marketing szakemberei és munkatársai tökéletesen kiviteleznek.
Vissza a cikk listához