Egyetlen márka sem ösztönöz jobban hűséget és konverziót, mint az életmódmárkák. A marketing szakemberek nemcsak egy terméket kínálnak, hanem a márka által kínált életmódot. Az életmód márkák egy olyan közösséghez való tartozás érzését adják, amelyet fogyasztói csodálnak vagy értékelnek.
Az életmód-marketing kampányokhoz tartozó hirdetések és marketinganyagok magával ragadóak és rendkívül vizuálisak. A fogyasztók azt érzékelik, hogy a márka vásárlói élvezik azt az életstílust, amelyet kínálnak nekik a marketing szakemberek.
Az életmód-márkamarketing arról szól, hogy megtudja, milyen ember szeretne lenni az ügyfele, majd megadja neki azokat az eszközöket, amelyekre szükségük van ahhoz, hogy beléphessenek, abba a közösségbe, ahová a termék megvásárlásával bejutnak.
Az luxus életstílus-márkák meggyőzik vásárlóikat arról, hogy jobb életszínvonalat élvezhetnek, ha tőlük vásárolnak. Mivel manapság jobban hiszünk a tapasztalatoknak, mint bármi másnak, ez egy fontos megkülönböztetési pont a jelenlegi piac számára.
Az életmódmárkák létrehozása nagyon kemény munkát igényel.
Végső soron az életmódmárkának a céltól a névig, azt a jövőképet kell képviselnie, amelyet ügyfelei számára megjeleníteni kíván. Az identitásnak azt a fajta karaktert kell reprezentálnia, amelyet az ügyfelek magukévá akarnak tenni.
Apple életstílust árulnak, nem csupán terméket
Az egyik legnépszerűbb életmódmárka az Apple. Amikor felkeressük az Apple webhelyét, vagy belépünk egy üzletbe, pontosan azt az élményt kapjuk, amit várunk – az innováció tiszta, egyszerű és zseniális világát. Bár az Apple által kínált technológia változott az évek során, az általuk ígért életmód ugyanaz marad.
A Nike és az Adidas is hatékony életmódmarketinget valósítanak meg
Márkáikat életformává teszik, vásárlóik nem csak egy terméket választanak. A Nike és az Adidas életstílusról szól, amely a termékekkel együtt jár.
A Starbucksnak nagyon lojális fogyasztói bázisa van
A Starbucks kedvelői ritkán térnek el kedvenc kávémárkájuktól. Gondoljunk csak bele: kávézók milliói árulnak hasonló italokat, de a cég Starbucks csészével a kézben olyan életmódot árul, amelynél a fogyasztók az együvé tartozást érzik.