Nagyon eltérő marketing stratégiákkal, különböző hirdetések azonos hirdetési attitűdhöz vezethetnek. Például három egyformán jó hirdetés - az egyik rusztikus humorral, a második - komoly és informatív, a harmadik - szentimentális - ugyanabba az irányba hathat a fogyasztóra, de teljesen eltérő módon. A reklám mindig befolyásoló kommunikáció marad, ami azt jelenti, hogy a semlegesség kezdettől fogva kizárt.
A naponta mindannyiunkat bombázó reklám üzenetek közül körülbelül 80-at veszünk észre, de ezek közül általában nagyon kevés vált ki belőlünk valamilyen reakciót.
Ma már nehéz elképzelni a reklámot vizuális elemek nélkül
A figyelemfelkeltő illusztrációval és kevés szöveggel kísért, fülbemászó, ígéretes címekkel ellátott hirdetések szinte biztosan felkeltik az emberek figyelmét. Mindez csak akkor lehetséges, ha a hirdetés a címsor, a szöveg és az illusztráció hatékony hármasa, remek elrendezéssel kombinálva.
Mindenhol találkozunk velük: szórólapokon és prospektusokban, újság- és folyóirat hirdetésekben, kültéri reklámokban, internetes oldalakon.
Egy üzenet megjegyezhetősége közel 70%-kal nő, ha a reklámnak van egy megjegyezhető vizuális eleme.
Az illusztrációk ilyen erős hatása annak a ténynek köszönhető, hogy az összes új információ körülbelül 80%-ára vizuálisan emlékszik az ember. A vizuális elemekkel, mint például egy illusztráció képes elmondani a hirdetés tartalmát, megmutatja a hirdetés tárgyát, a témához vagy felhasználóhoz kapcsolódó különféle részleteket.
Az illusztráció és a szöveg a hirdetésben egyenrangú partnerek
A reklámban nincsenek képek szóbeli kíséret nélkül, a reklám két fontos szerkezeti eleme, amelyek közös célt szolgálnak: a fogyasztó befolyásolását.