Mit látunk általában a reklámokban?
Megmutatják a terméket, megtudjuk, hogy milyen jó, milyen pozitív tulajdonságai vannak, és itt véget is ér a történet.
És mit látunk ebben a thai reklámban?
https://www.youtube.com/watch?v=ixTNmEewe8w
Tetszett?
A thai reklámban a termék csak egy eszköz, ami valahogy mindig segíti a szereplőket.
Igen, van itt pozitív és negatív oldal. A történet mesélés mestereiként a thaiak tudják, hogy a jó történetekben általában van egy komoly probléma, amelyet meg kell oldani.
A thai reklámnak van cselekménye és a végkifejlet néha komikus pillanatokat is okoznak. De ami még szembetűnőbb, a thai reklámoknál, hogy olyan fokozatosan, gördülékenyen és észrevétlenül történik minden, hogy néha az ember tapsolni akar a rendezőnek az ilyen munkákért. Egy különösen nehéz helyzetben az esélytelenek győzelme kiváló drámai pillanatainál simán előkerülnek a papírzsebkendők. Megnézed ezeket a thai reklámokat és várod, hogy folytatódjon a történet.
„Papírzsepit” kézhez!!
https://www.youtube.com/watch?v=LiaKHJTipVo
vagy egyedül, de készülj fel 3 perc!!
https://www.youtube.com/watch?v=CvSuUyP0Qs8
A legjobb thai reklámokban van egy „Aha!” pillanat
Egy fordulópont vagy fordulat a cselekményben, ahol a főszereplők sorsa megváltozik. És drukkolunk és megkönnyezzük, hogy lám mégis van egy magasabb hatalom.
Pedig tudjuk, hogy mindez csak egy kereskedelmi reklám.
A legfigyelemreméltóbb azonban az, hogy gyakorlatilag egyik thai reklámban sem látni sem értékesítést, sem marketinget, azon túl, hogy a cég logója megjelenik a hirdetés végén. A promóciós üzenetek hiánya ellenére egyértelmű, hogy az ilyen hirdetéseket készítő cégek erős és pozitív márkaasszociációikkal megnyerik ügyfeleik tetszését.
Mindig nagyszerű látni eredeti hirdetési ötleteket, amelyek összekötik és lekötik a közönséget.
A reklám ötlet mindig is minden nagy hagyományos vagy digitális reklám kampány-stratégia középpontjában állt.
2022 -ben két innovatív thai reklám került a Cannes Lions Nemzetközi Kreativitás Fesztivál színpadára, három rangos díjat nyerve, ezzel is jelezve a thai kereskedelmi ipar újabb kiemelkedő mérföldkövét.
Így válnak népszerűvé a thai reklámok még az európai közönség körében is.