Mire jó a Google Analytics?

A Google Analytics a Google által fejlesztett, internetes elemzési eszköz, amellyel ellenőrizni lehet a weboldalak forgalmát. Ezáltal nagyon jól ellenőrizhetők a marketing tevékenységek eredményei is, hiszen például a közösségi média hirdetések után a felhasználók valószínűleg felkeresik a weboldalakat.

A weboldalak minden vállalkozás számára a digitális jelenlét magját jelentik. A weboldalak forgalmának ellenőrzése a Google Analytics segítségével tehát a termékek és szolgáltatások reklámozásánál használt kampányok eredményességéről is képet formál. Amennyiben az ön vállalkozása még nem alkalmazza, mindenképp érdemes kipróbálni, hiszen könnyen kezelhető, nagyon kézenfekvő módszert nyújt az eredményességhez.

Működése, amint már említettük, nagyon egyszerű: a Google Analytics követőkódokat helyez el a weboldalon, amelyek a weboldalra kattintáskor rögzítik a felhasználók tevékenységeit és tulajdonságait (pl. életkor, nem, érdeklődési terület). Ezáltal tehát tudomást lehet szerezni a látogatók számáról, arról, hogy milyen weboldalról érkeztek, hogy a látogatókból végül hányan vásároltak, tehát egyszóval arról, hogy melyik marketing módszer volt hatékony.

Vissza a cikk listához