Mindig szemmel kell tartani a versenytársakat!

A piac megfigyelése és a versenyelemzés kötelező.

A versenytársak elemzése nemcsak cégalapításkor magától értetődő. A versenyhelyzetet működés közben is folyamatosan ellenőrizni kell, hiszen a piac nem egy merev szerkezet, versenytársak jönnek-mennek, az újítások, újdonságok napirenden vannak.

Ha állni akarjuk a sarat, vagy felülmúlni versenytársainkat akkor a lehető legjobban meg kell ismerni őket.

Egyre nehezebb azonosítani a potenciális versenytársak pontos számát, és saját termékkel megkülönböztetni magunkat a versenytársakétól. Az erős versenynyomás, a globalizáció és a folyamatosan változó piacok megfelelő marketing stratégia hiányában, legrosszabb esetben teljesen eltűnik cégünk a piacról.

A versenytársak rendszeres elemzése, vagy megerősíti marketing stratégiánkat, vagy feltárhatja annak hiányosságait. Fontos megismernünk a közvetlen és közvetett versenytársak erős és gyenge oldalait, naprakészen kell tudnunk, hogy hol állnak, és milyen új intézkedéseket kell tennünk ahhoz, hogy újra eléjük helyezzük magunkat, vagy legalábbis melléjük. Ezek az információk a versenyhelyzetről lehetővé teszik a további fejlődési és marketingstratégiák kidolgozását. Minél gyorsabban ismerjük fel a fejleményeket és trendeket, annál hatékonyabban tudunk reagálni rájuk.

A korábban ki nem használt versenyelőnyök és - lehetőségek felismerése igen nagy kihívást jelent a marketing szakembereknek.

A digitális marketing folyamatos növekedése újabb versenyparaméterré válik, amely gyakorlatilag korlátlan földrajzi aktivitás lehetőségét kínálja. A piacorientált gondolkodásmód a marketingben nem csak a megváltozott piaci feltételekre való reagálást, hanem különösen a várható változások előrejelzését is jelenti.

Minél jobban ismerjük értékesítési piacunkat, annál megalapozottabbak lesznek üzleti döntéseink.

Vissza a cikk listához
Lépj velünk kapcsolatba!
Küldj nekünk üzenetet!
Elküldöm az üzenetet
További elérhetőségeink