Minden reklám hazugság?

Biztosan nem, de vannak féligazságok és elhallgatások.

Egy termékkel kapcsolatos reklám „okos” hazugsága már nem igazán kelt felháborodást, de nagyon sokat árt és nem csak a kereslet csökkenésében mutatkozik meg. És ha 140 évvel ezelőtt John Pemberton állítása, miszerint a Coca-Cola gyógyítja az impotenciát, ezért többszörösére növelte az eladásokat, ma már a vásárlók bizonyítékot követelnek, vagy nem figyelnek az ilyen állításokra.

 

A vásárlók rendkívül tudatosak lettek

A fogyasztók egyre inkább felismerik a hazug reklámokat, az interneten megjelenő hamis véleményeket a termékek értékelésénél. Az értékelő és a hirdető is tudja, hogy ideális termékek nem léteznek, és jobb, ha egy termék hiányosságairól is beszélnek. A hiteltelen információ a bizalom és az ügyfelek elvesztését jelenti. Bármilyen dicsérő ódát felülmúl az őszinte vélemény, amely megemlíti a termék előnyeit és hátrányait is.

 

Az őszinteség hozzáadott értéket jelent minden márkának

A hazug reklámokban nem a termék minőségét lehet megítélni (amíg nem próbálja ki, még mindig nem tudja), hanem a gyártó tisztességét. A hazug reklám eladhat egy tételt, vagy akár többet is, ugyanakkor tönkreteheti a márkát, ami sokkal veszélyesebb, mint az elmaradt rövid távú haszon. Az, hogy egy cég milyen stratégiát követ, és milyen hosszú távú szándékai vannak, a hazug reklámok mennyisége alapján meghatározható.

Egy kampány elején minél hatékonyabban tévesztik meg a hazug reklámok a fogyasztókat, a vásárlók annál erősebben reagálnak rá a végén. A negatív tapasztalat rögzül a fogyasztók fejében, ember legyen a talpán, aki egy hasonló trükkel bárkit is vásárlásra ösztönözhet. Az internet segítségével a fogyasztók gyorsan megtanulták a "reklám szűrőt", így egyre kevésbé vásárolnak hirtelen fellángolásból. 

Természetesen egy termék piacra kerülésekor a reklám az egyetlen információ forrás, a vásárlók ezt figyelembe is veszik, de ma már körültekintően választanak.

 

Vissza a cikk listához
Lépj velünk kapcsolatba!
Küldj nekünk üzenetet!
Elküldöm az üzenetet
További elérhetőségeink