Minden identitás kérdése?

Az, hogy a fogyasztó hogyan azonosítja magát (férfi, nő, fiatal, idős stb.), kulcsfontosságú tényező abban, hogy hogyan reagál egy reklámra. Egy másik hirdetési stratégia célja a megcélzott fogyasztók elérése társadalmi identitásukon keresztül.

Amikor az emberek olyan hirdetéseket látnak vagy hallanak, amelyek fenyegetik az identitásukat, automatikusan elfelejtik. Ez egy védekező mechanizmus. A hatás természetesen azoknál a fogyasztóknál a legkifejezettebb, akiknél hangsúlyosabb a csoporton belüli identitás. Ez az oka annak, hogy a marketing szakembereknek nagyon óvatosaknak kell lenniük, amikor olyan reklámokat hoznak létre, amelyek érzékeny kérdéseket érintenek, például nem, faj, vallás vagy politikai meggyőződés.

 

A fogyasztók nagyobb valószínűséggel részesítik előnyben az identitásuknak megfelelő terméket.

A fogyasztói identitáskutatás fontos: a társadalmi identitással való kapcsolat segít emlékezetesebbé és meggyőzőbbé tenni a hirdetéseket és növeli az emlékezést.

A fogyasztók identitásukat a márka választáson keresztül építik fel, a márka imázs és az énkép közötti összhang alapján.

Az emberek nem csak a legjobb, legdivatosabb vagy legolcsóbb márkákat választják. Olyan márkákat választanak, amelyeknek számukra megfelelő jelentése van. A márkák ma már nemcsak az általuk képviselt termékek vagy szolgáltatások révén teremtenek értéket, hanem az általuk generált jelentésekkel is. Lényegében ez lehet a legfontosabb termék, amelyet egy márka ma létrehoz.

A marketing szakembereknek különösen kerülniük kell az egyetlen identitáson vagy sztereotípián alapuló hirdetési stratégiákat, még akkor is, ha ez a sztereotípia nem negatív. Azt kockáztatnák, hogy elriasztják azokat az embereket, akiket el akarnak csábítani.

 

Többszörös fogyasztói identitás

A többszörös identitásra való hivatkozás lehetővé teszi a fogyasztók számára, hogy ne érezzék, hogy egy márka, vagy termék előtérbe állítja etnikai hovatartozásukat, nemüket vagy más identitásukat.

A fogyasztók, identitások és társadalmi csoportok sokaságához tartoznak és azonosulunk, ezért az egyetlen identitást megcélzó hirdetési stratégiák ezt a valóságot nem veszik figyelembe.

A közösségi média felgyorsítja az identitás marketinget azáltal, hogy számos módot kínál a marketing szakembereknek és márkáknak, hogy kapcsolatba lépjenek különböző fogyasztói közösségekkel, és korlátlan lehetőséget biztosítanak a tagoknak arra, hogy kapcsolatba lépjenek egymással és megosszák márka élményeiket.

Vissza a cikk listához
Lépj velünk kapcsolatba!
Küldj nekünk üzenetet!
Elküldöm az üzenetet
További elérhetőségeink