Milyen tényezők befolyásolják a fogyasztói magatartást?

A marketing szakembereknek sincs a bölcsek köve a zsebükben, mégis pontosan tudják, hogy milyen tényezők befolyásolják a fogyasztói magatartást. Általános forgatókönyv szerint öt fő tényező van, amely meghatározza a fogyasztói magatartást, azaz ezek szabályozzák, hogy a vevő megvásárolja-e a terméket vagy sem. 

 

Nézzük, mik ezek!

Pszichológiai, társadalmi, kulturális, személyes és gazdasági.

Hát ez nem kevés és igen összetett halmazok, ezért ezeken belül is vizsgálódnak a marketing szakemberek.

Amikor egy termékkel kapcsolatos hirdetést, véleményt, visszajelzést vagy promóciót látunk, képet alkotunk az adott termékről, vagy márkáról. Ennek eredményeként érzékelésünk szerves szerepet játszik vásárlási döntéseink alakításában. 

Az interneten való böngészés, a tévénézés és a mobiltelefonunkon keresztüli felfedezés során folyamatosan gyűjtjük az információkat. A fogyasztói magatartás szabályozásában meghatározó szerepet játszik az, ahogyan észleljük és az is, hogy milyen nézőpontból látjuk az adott terméket, vagy márkát.

 

Fontosak az attitűdök és hiedelmek?

Mindannyian rendelkezünk bizonyos attitűdökkel vagy hiedelmekkel, amelyek tudatosan vagy tudat alatt befolyásolják vásárlási döntéseinket. Például míg a kollégánk úgy gondolja, hogy a koffein káros az egészségre, ezért a teát részesíti előnyben, mi úgy gondoljuk, hogy a koffein tökéletesen felfrissít bennünket, tehát ezentúl is kávét fogunk vásárolni és nem teát. A hozzáállásunk és az, amit hiszünk, befolyásolja a termékkel szembeni fogyasztói magatartásunkat, ami kulcsszerepet játszik a termék márka imázsának kialakításában.

Vissza a cikk listához
Lépj velünk kapcsolatba!
Küldj nekünk üzenetet!
Elküldöm az üzenetet
További elérhetőségeink