Mikro pillanatok a marketingben

A klasszikus lineáris vevőcsatorna eddig egy jól meghatározott utat követett: tudatosság, megfontolás és döntés.  A marketing is ez alapján épült fel. Okos telefonoktól függő társadalmunkban azonban ez az út mára már radikálisan átalakult. A felhasználók elvárásai egyre magasabbak, a türelmük viszont alacsony.

Elemzések kimutatták, hogy nagy mértékben a mikro pillanataik határozzák meg vásárlási döntéseinket. Mikro pillanatok azok az életünkben, amikor egy okos eszközhöz, jellemzően a telefonunkhoz fordulunk, hogy ha valamit azonnal szeretnénk elérni. A marketing szakembereknek érdemes tisztában lenniük ezekkel a mikro pillanatokkal, hogy a vállalkozások segítségére legyenek. A márkáknak ott kell lenniük a felhasználók életében, minden napjaikban, de ez önmagában még nem elegendő. Hasznosnak és gyorsnak is kell lennünk, hogy amikor egy ilyen mikro pillanatban információt keresnek, felfigyeljenek ránk és mellettünk döntsenek.

A következő lépéseket érdemes figyelembe venni, hogy javuló értékesítési eredményeket érjünk el. Azonosítani kell a potenciális fogyasztóink  ’vásárolni akarok’ pillanatait, releváns tartalmat kell adnunk, és meg kell könnyítenünk számukra a vásárlást. Fontos teendő még, hogy végezzünk méréseket minden ilyen fontos pillanatról. Látható tehát, hogy a modern marketing újfajta gondolkodást és szemléletmódot igényel, valamint sok tanulást és plusz teendőket, de ha kellő időt és figyelmet szentelünk neki, az eredmények nem maradnak majd el.

 

Vissza a cikk listához