Kedves ide tévedő olvasó, gyorsan nyomd meg a vissza gombot, ha fáj a füled és emiatt szeretnél információt találni. Itt nem igazi fülférgekről beszélünk, ámbár nem tudom, hogy létezik-e igazi fülféreg?
Ha viszont fülbemászó dallamok hatására vagy kíváncsi a reklámokban, akkor jó helyen jársz.
Nézzük meg, hogy miért nevezik ezeket a dallamokat fülférgeknek?
Ha egy reklám fülbemászó dallama megragad az agyunkban, a nap hátralevő részében már biztosan nem szabadulunk meg tőle. Az ilyen típusú fülbemászó dallamokat nevezik „fülférgeknek”, mivel képesek belekavarni az emberek kevésbé tudatos gondolataiba, és tovább lebegnek ott, mint azt a legtöbben szeretnénk. Nos, egy fülférges reklámnak sikerül úgy megbabonáznia minket, hogy legmeggyőzőbb érvként szolgálnak a reklám kínálta termék kiválasztásához.
Ezek a fülférgek behatolnak az emlékeinkbe, hogy növeljék a reklámozott termék ismertségét és érzelmi kapcsolatokat teremtsenek, amelyek pozitívan befolyásolják a márka megítélését és befolyásolják döntéseinket.
A legtöbb esetben a fülférgek rövidek, egyszerűek és ismétlődőek.
A reklám fülférge agyunk természetes affinitását a zenéhez és a mintákhoz veszik célba.
A fülférgek emlékezetességének kulcstényezője a zeneiségük.
Olyan hatékonyan hatolnak be az emlékezetünkbe, hogy sok esetben emlékeztetőként is használják. Úgy tűnik, hogy a zenei emlékek másként tárolódnak, mint más emlékek. Egy dalnak a szövegét sokkal nehezebben felejtjük el, mint például egy verset.
A legtöbb fülféreg kulcsfontosságú jellemzője a hangok, vagy kifejezések ismétlése.
Amikor egy márkanevet többször is megismételnek egy rövid dallamban, majd a nap folyamán többször ismételgetik, biztos nem felejtjük el. Sőt, amikor kell, biztos, hogy eszünkbe jut…